خط تولید پنیر UF (به روش اولترافیلتراسیون) کارخانه شیر بیرجند در هشتمین روز دهه فجر با حضور قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.

به گزارش جارچی اخبار، خط تولید پنیر UF کارخانه شیر ستره بیرجند روز پنجشنبه در دومین روز سفر “کاظم خاوازی” به خراسان جنوبی با همراهی فرماندار بیرجند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما راه اندازی پالایشگاه شیر در استان است.

مهدی جعفری با بیان اینکه این مجموعه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد افزود: یک‌ هزار و هفت خانوار سهامدار این شرکت هستند و روزانه ۱۷ تن شیر تحویل کارخانه می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت شیر قابل فرآوری در این‌ مجموعه هشت تن و ظرفیت تولید پنیر کارخانه ۲۲۰ تن در ماه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی سرمایه گذاری خط تولید پنیر را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام‌ کرد و گفت: در زمان حاضر هفت نفر به صورت مستقیم در خط تولید پنیر این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

وی از قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی درخواست کرد با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه و رونق این مجموعه مساعدت شود.

همچنین امروز با حضور قائم‌ مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ۲ واحد مرغداری پولت در ماژان از توابع شهرستان خوسف افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این ۲ واحد شامل افتتاح پروژه پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه با اعتبار ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و افتتاح پروژه پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۲ هزار قطعه در روستای کریم آباد بخش ماژان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال است.

جعفری افزود: این ۲ پروژه به نمایندگی از ۲۴ پروژه قابل افتتاح خانواده جهاد کشاورزی شهرستان خوسف در دهه فجر با مجموع اعتبار بیش از هزار و ۳۰ میلیارد ریال افتتاح و منجر به تثبیت ۳۶۳ شغل در بخش کشاورزی شده است.

قائم‌ مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی دیروز (چهارشنبه) وارد خراسان جنوبی شد و به همراه استاندار خراسان جنوبی از پروژه های بخش کشاورزی و تولیدات دامی در شهرستان های نهبندان و سربیشه بازدید کرد.

خاوازی دیشب در بازدید از کارخانه ستاره کیان شهرستان سربیشه گفت: کشاورزی ما نیازمند شتاب دهنده های قوی در دل ابرپروژه ها است.

وی اظهار کرد: امروز شاهد ۲ ابرپروژه کشت و صنعت بیدمشک و ستاره کیان در استان خراسان جنوبی هستیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دولت سیزدهم دستورالعمل های خاص برای حمایت از مگاپروژه ها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است تا این پروژه‌ها از تصمیمات لحظه ای خارج شوند.

وی به کارآفرینان منطقه توصیه کرد که با توجه به وضعیت جغرافیایی استان در بخش مرغ اجداد وارد شوند و در این زمینه وزارتخانه حمایت می‌کند.

خاوازی با اشاره به خشکسالی‌های حاکم بر خراسان‌ جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی این قابلیت را دارد که به دنبال فرمولاسیون های جدید از جمله تولید ارزن باشد.

وی گفت: درخصوص تسهیلات طرح توسعه و برای سرمایه در گردش این کارخانه نیز تلاش می‌شود با هماهنگی استاندار خراسان جنوبی از طریق یکی از بانک‌ها مطالبه کارآفرین طرح عملیاتی شود.