رییس شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کشور گفت: بانوان تحول آفرین هستند و بانوی مسلمان می‌تواند در حرفه خود بدرخشد و حجاب هرگز نافی مسوولیت این قشر نیست.

به گزارش جارچی اخبار،  انسیه خزعلی شامگاه پنجشنبه در جمع مسوولان کمیته‌های شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیر گذار، افزود: باید بانوان به این باور برسند که توانمندی‌های زیادی دارند و بخش بزرگی از این جامعه هستند ولی آنگونه که باید شناخته نشده‌اند.

وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم زنان تاثیر گذار را شناسایی کرده و از همه بانوانی که در محیط های مختلف تاثیر گذار هستند تجلیل و حمایت کنیم تا دیده شوند و بتوانند به عنوان الگو در جامعه معرفی و تاثیر گذاری بیشتری داشته باشند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: خود بانوان، خانواده‌ها، مردان، حاکمان و مدیران به عنوان مراحلی است که باید این توانمندی را باور داشته باشند و این فرهنگ در جامعه عوض شود که بانوان هم توانایی دارند و می توانند صاحب نظر و اثر گذار باشند.

خزعلی افزود: زن با عفاف و با حجاب می‌تواند در جامعه حضور جدی داشته باشد و این نگاه را امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز دارند و وظیفه داریم زنان مدیر برتر را نیز شناسایی کنیم و با برگزاری دوره‌های بین المللی جهت معرفی به دیگر نقاط جهان نیز اقدام کنیم.

وی ادامه داد: قطعا با انتخابی که در این رویداد انجام می‌شود گلایه هایی هم خواهد بود و نقیصه هایی نیز وجود دارد اما باید رفع شود و قصد ما فقط انتخاب نیست بلکه ایجاد خط مشی برای رسیدن به الگو است لذا برای شناسایی بانوان توانمند و رسیدن به قله توسط آنها باید زمینه را فراهم کنیم تا زنان برای رشد جامعه و به خصوص دختران الگو سازی کنند.

رییس شورای سیاست گذاری دومین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار کشور گفت: در این رویداد و در همه استان‌ها از هر رشته یک نفر و جمعا هشت نفر از هر استان انتخاب می‌شوند و در سطح ملی نیز هشت نفر به عنوان بانوی تاثیر گذار ملی انتخاب خواهند شد و در ادامه نیز شاخه‌های عمومی مثل خانواده، فرزند پروری، ایثار و شهادت نیز دیده شده و مستند و کتاب از این بانوان منتخب تهیه خواهد شد.

خزعلی اظهار کرد: خانواده اثر گذار نیز در ادامه انتخاب می شود و هر سال به تعدادی از خانواده‌ها نشان نمونه و تاثیر گذار اهدا می‌شود تا نسبت به معرفی الگوهای موفق به قشر جوان جامعه اقدام شود.

دبیر کمیته علمی کنگره ملی بانوان تاثیر گذار نیز دراین نشست گفت: در این کنگره از همه مناطق کشور حضور داشته تا ۸ بانوی تاثیرگذار ملی انتخاب شوند و سپس در رویداد بین المللی بانوان تاثیر گذار حضور پیدا می‌کنند و امیدواریم از ایران نیز بانوان تاثیر گذار جهانی انتخاب شود.

بی بی فاطمه حقیرالسادات افزود: همچنین تاکنون ۳۶ هزار و ۹۰۶ نفر از سراسر کشور در این کنگره ثبت نام کردند که استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین شرکت کننده را دارند.

در این نشست احکام مسوولان کمیته های مختلف داده شد و مدیران کل بانوان استانداری‌های اصفهان، کرمان، شیراز و یزد نیز در این نشست حضور داشته و گزارشی از اقدامات انجام شده بیان کردند.

انسیه خزعلی در سفر یکروزه به یزد ضمن شرکت در نشست با نخبگان، یک مرکز بهداشتی را افتتاح کرد.