سخنگوی دولت گفت: دولت مردمی سیزدهم ظرف حدود ۲ و نیم سال گذشته میدان دار حل بحران های مختلف و به جا مانده از گذشته در کشور شده است.

به گزارش جارچی اخبار، علی بهادری جهرمی، عصر شنبه در همایش ایران قوی با مشارکت حداکثری که با حضور جمعی از بخشداران، دهیاران و شهرداران استان فارس در شیراز برگزار شد افزود: اگر بحران کرونا داشتیم، اگر بحران تنش های آبی و قطعی برق و گاز داشتیم، این تنش های اساسی توسط دولت مدیریت و میدان داری شد و دولت با نگاه تحولی اراده کرده که ناترازی بودجه، نظام بانکی و انرژی را نیز حل کند.

وی ادامه داد: این دولت خدمت به مردم را تکلیف شرعی و وظیفه خود می داند و نه تنها منت بر کسی ندارد بلکه منت دار مردم است تا این توفیق را به دست آورد که کشور را به یک میدان بزرگ جهاد خدمت رسانی به مردم تبدیل کند.

او اظهار کرد: با این نگاه است که دولتمردان برای نهضت تکمیل نیم کاره هایی که سال‌ها بر زمین مانده شب از روز نمی شناسند.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: بیمارستان ها، آموزشگاه‌ها، جاده ها و فرودگاه هایی که سال ها نیمه تمام بر زمین مانده بود و باید تکمیل می شد و بخش های قابل توجهی به همت مدیران جهادی در میدان چه در سطح ملی و چه محلی به سرانجام رسید.

بهادری جهرمی افزود: چند سال بود رهبر معظم انقلاب می فرمودند که خدمات پرستاری تعرفه گذاری شود که بعد از حدود ۱۰ سال این تعرفه گذاری انجام شد، بعد از ۱۲ سال رتبه بندی معلمان اتفاق می افتد و بعد از ۳۰ سال آزادسازی سواحل اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم زمانی که شروع به کار کرد مهلت اجرای قانونی برنامه ششم توسعه که بعدها تمدید شد، تمام شده بود اما بخش زیادی از آیین نامه این برنامه را دولت سیزدهم تصویب کرد که تازه شروع به اجرا کنیم.

او اظهار کرد: بیش از ۱۰ سال فاز ۱۱ پارس جنوبی معطل شرق و غرب مانده بوده و چندین میلیارد دلار زیان فعال نشدن این فاز بودیم که در کمتر از ۲ سال توسط جوانان و نخبگان ایرانی در مدار قرار گرفت.

سخنگوی دولت گفت: سومین موسسه مالی اعتباری اخیرا منحل شد چرا که اراده کرده‌ایم که ناترازی نظام بانکی برطرف شود، کسری های بودجه آنچنانی با افزایش درآمدها و مهار هزینه ها تا حدود زیادی مدیریت و مهار شد چرا که اراده کرده‌ایم که ناترازی بودجه را برطرف کنیم و اگر این کارها را انجام ندهیم مدیون مردم هستیم.

بهادری جهرمی افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، متوسط رشد اقتصادی دهه گذشته کشور چهار دهم درصد و بر اساس گزارش نهادهای بین‌المللی متوسط رشد اقتصادی کشورمان طی دهه گذشته حداکثر ۶ دهم درصد بوده است که اراده کرده‌ایم لکوموتیو متوقف مانده اقتصاد کشور به حرکت درآید.

وی ادامه داد: ظرف ۲ سال گذشته افزون بر ۶ هزار و ۵۰۰ کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل در کشور فعال شد و نرخ بیکاری از حدود ۱۰ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به هفت و ۶ دهم درصد رسید که کمترین نرخ بیکاری از سال ۱۳۸۴ تا به امروز است.

او اظهار کرد: در حوزه انرژی سرمایه گذاری های جدی صورت گرفته و نه تنها فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده در داخل کشور کلنگ زنی شد و بسیاری هم در همین ۲ سال و نیم به بهره برداری رسید که سراغ پالایشگاه ها و پتروپالایشگاههای فراسرزمینی هم رفتیم و در همین دوره نیز فعال شدند تا بتوانیم توسعه درآمد زایی با ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم.

سخنگوی دولت افزود: در دولت مردمی سیزدهم فضای حمایت از شرکت های دانش بنیان مضاعف شد، نرخ رشد ثبت شرکت های دانش بنیان جدید در طول یک سال بیش از سه برابر شد و حمایت از نخبگان نیز در حوزه های مختلف صورت گرفت.