سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: اگر نتوانیم پوشش تحصیلی جامعه استثنایی را افزایش دهیم با آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.

به گزارش جارچی اخبار،  حجت الله الماسی سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن تاکید بر اینکه خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه یک موهبت الهی است، گفت: آنان که توفیق پیدا کرده‌اند به این دانش‌آموزان خدمت کنند قدر خود را بدانند و مطمئن باشند، خدمت به همنوعان، به‌خصوص دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پاداش خوبی نزد خداوند متعال دارد و از اعمال نیکو و حسنه محسوب می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در گذشته توسعه فضاهای آموزشی متناسب با رشد جمعیت پیش نرفت، اما در خراسان رضوی ساخت و احداث مدارس در حال جهش است و امروزه خیرین مدرسه‌ساز رکن اصلی و اساسی در ارتقای فضاهای آموزشی هستند و با مساعدت این عزیزان اقدامات خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت استان رقم خورده است به گونه‌ای که اکثر پروژه‌های مدارس استثنایی استان خراسان رضوی خیرساز هستند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین مدرسه ساز در راستای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور از زحمات و تلاش‌های خیرخواهانه و خداپسندانه حاج علی اکبر شالچیان تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الماسی در پایان افزود: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سرمایه‌های ارزشمند جامعه هستند که می‌توانند به جامعه خدمت‌رسانی کنند و برای خود، جامعه و خانواده مفید باشند و اگر نتوانیم پوشش تحصیلی جامعه استثنایی را افزایش دهیم با آسیب‌های اجتماعی روبرو خواهیم شد.