عضو هیات رئیسه مجلس گفت: گفتمان مجلس یازدهم و دولت فعلی گفتمان نزدیک به هم است و ممکن است به لحاظ گفتمانی این مجلس تکرار شود و تکرار این مجلس هم لزوما به این معنا نیست که مجلس دولت ساخته است.

به گزارش جارچی اخبار، احمد نادری دبیرکل جریان جماران در پاسخ به سوالی درخصوص نحوه عملکرد و کنش‌گری این جریان در انتخابات مجلس دوازدهم گفت: طبق جمع بندی‌هایی که در کمیته سیاسی و شورای مرکزی داشتیم، در واقع ما ذیل شورای ائتلاف به کار خودمان ادامه خواهیم داد، ما از سال ۹۸ عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب(شانا) بودیم و طبق آخرین جمع بندی‌ها به کار خود در قالب و چارچوب اتلاف نیروهای انقلاب ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: البته تاکید ما بر وحدت نیروهای انقلاب است، تاکید جدی ما بر این است که نیروهای انقلاب باید بتوانند با یکدیگر کار کنند باید با همدیگر به وحدت برسند و اگر بتوانیم یک لیست نهایی مشترک بدهیم، از دو سه جریانی که در میان نیروهای انقلاب وجود دارد، این مطلوب نهایی ما است که این در واقع بویی از وحدت برده است.

نادری تصریح کرد: اگر هم نه ممکن است جریان انقلاب با همدیگر در بحث های روشی به نتیجه نرسند، چون ما به لظاظ تئوریک و بنیادین با یکدیگر مشکلی نداریم، اگر در لیست ها به نتیجه نرسیم قاعدتا لیست‌ها متفاوت خواهد بود اما آن چیزی که مسلم است این است که جماران تا این لحظه تصمیم‌اش بر بودن در چارچوب شورای ائتلاف است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که «ده روز دیگر انتخابات مجلس است عملکرد مجلس یازدهم را چرا ارزیابی می کنید؟ در بعد قانونگذاری شاید مجلس حتی نقاط قوت داشته باشد و انتقاد مقداری کمتر باشد اما بیشترین انتقاد در حوزه نظارت بر عملکرد دولت به مجلس وارد می‌شود که گمان می رود به دلیل نزدیکی و تعامل با دولت کار نظارت آنطور که لازم بوده، انجام نشده است.»، عنوان کرد: در حوزه قانونگذاری خود شما هم اشاره کردید، ما می‌توانیم لیست بلندبالایی از قوانینی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده، معرفی کنیم. در واقع این مجلس در حوزه های مختلف از سیاست خارجی تا حوزه های اقتصادی یک فهرست از قوانین خوبی که تصویب شده را می‌تواند ارائه دهد و بنده نیز در بعد قانونگذاری از عملکرد مجلس در همه حوزه ها دفاع می‌کنم.

وی ادامه داد: ولی در بعد نظارتی شاید بحث شما تا حد زیادی وارد باشد، اما باید در نظر بگیریم دولتی که تازه سر کار آمده و هنوز نتوانسته خودش را به معنای دقیق کلمه مستقر کند یعنی هم کارگزاران خودش را مستقر کند هم به لحاظ گفتمانی خودش را نهادینه کند و بتواند برنامه های خود را مستقر کند، ما باید با این دولت همکاری می‌کردیم به این معنا که بتوانیم از رهگذر این همکاری برخی از ریل ها را تغییر دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در مورد هماهنگی بین دولت و مجلس، برخی معتقد نیستند که این هماهنگی وجود داشته اما من معتقدم که این باید وجود می داشت و وجود داشت؛ علت آن تا حد زیادی این مساله بود که دولت جدید باید بتواند خودش را مستقر کند. البته در ادامه مسیر در حوزه نظارتی مجلس آینده باید کار خودش را انجام دهد، ممکن است ما حضور داشته باشیم یا حضور نداشته باشیم اما بالاخره مجلس طبق قانون اساسی ناظر بر دولت است و طبیعتاً دولت‌ها هم ضعف‌ها و کاستی‌هایی دارند که ان‌شاءالله در دور آینده مجلس این‌ها برطرف شود.

نادری در پاسخ به این سوال که «گفته می‌شود در ایران مجالس زوج به دلیل تشکیل در میانه دولت‌ها یا دولت ساخته می‌شوند یا طرفداران دولت اکثریت آن‌ها را در اختیار می‌گیرند، چه میزان احتمال می دهید دوره آینده مجلس هم چنین باشد؟»، گفت: به لحاظ تاریخی اگر نگاه کنیم شاید این نگاه شما درست باشد که مجالسی که اصطلاحاً مجلس زوج هستند یک مقداری گفتمان دولت ها یا حتی مداخله دولت ها در آن ها جدی است، اما چیزی که در این دولت توسط شخص آیت الله رییسی یا دیگر مقامات دولتی بیان شد این بود که دولت قصد دخالت در انتخابات ندارد یعنی دولت مصمم است که دخالتی در انتخابات صورت ندهد و باید ببینیم که نتیجه در آخر و نهایت چه خواهد شد.

وی افزود: نمی دانم که مجلس این بشود یا نه، ولی در هر صورت بالاخره گفتمان مجلس یازدهم و دولت فعلی گفتمان نزدیک به هم است و ممکن است به لحاظ گفتمانی این مجلس تکرار شود و تکرار این مجلس هم لزوما به این معنا نیست که مجلس دولت ساخته است.