دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان شرقی با اشاره به وجود موانع مختلف در مسیر مشارکت بانوان در انتخابات و محدودیت های مختلف در این زمینه، گفت: مطالبه گری حوزه های مربوط به فعالیت بانوان کشور هدف اصلی و مهم این جمعیت در عرصه انتخابات است.

به گزارش جارچی اخبار، شیرین یوسفی از عزم جدی جمعیت زنان مسلمان نواندیش برای حضور در رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: اصول و محورهای شعبه استانی این مجموعه سیاسی از سوی دفتر مرکزی در تهران تدوین و ابلاغ می شود و جمعیت از جمله گروه های زیرمجموعه جبهه اصلاحات است.

وی حضور و مشارکت زنان در عرصه های مختلف در ۴۵ سال گذشته و به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیار خوب و مناسب توصیف کرد و ادامه داد: این قشر در عرصه های گوناگون همواره پای ثابت سیاست به طور مستقیم و غیرمستقیم بوده اند و سبد رای آنها برای نامزدهای مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری نقش تعیین کننده داشته است.

یوسفی بر افزایش مشارکت بانوان در حوزه های مختلف کشور تاکید کرد و یادآور شد: یکی از اهداف جمعیت زنان مسلمان نواندیش تلاش گسترده در این زمینه است و باید توجه داشت که اگر زنان مساله ای دارند به دلیل سرخوردگی ناشی از خلف وعده نمایندگان قبلی است که به قول های خود عمل نکرده و در مواقع لزوم سکوت اختیار کردند تا جامعه زنان مرتب دچار سرخوردگی شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت زنان مسلمان نواندیش الزامات خاص برای ورود به عرصه انتخابات و موضع گیری های رسمی و در نهایت ارایه لیست انتخاباتی دارد، یادآور شد: این جمعیت جدا از جبهه اصلاحات عمل نمی کند.

یوسفی تلاش برای اثرگذاری بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را از اهداف و رویکردهای مهم جمعیت زنان مسلمان نواندیش بیان و اضافه کرد: متاسفانه با وجود اینکه تعدادی از زنان در مجالس مختلف و مجلس یازدهم حضور داشتند، اما انتظاری که جامعه زنان ایران اسلامی از آنها داشتند به هیچ عنوان برآورده نشده است و گلایه هایی در این رابطه وجود دارد.

وی حضور در عرصه انتخابات رقابتی و مشارکتی و تشویق و ترغیب مردم را جزو رسالت های مهم احزاب، گروه ها و جمعیت های سیاسی دانست و با تاکید بر اینکه همه در این رابطه وظیفه سنگین و خطیری بر عهده دارند، ادامه داد: جمعیت زنان مسلمان نواندیش علاوه بر این رسالت مهم، پیگیری مسایل و مشکلات جامعه زنان و تلاش برای رفع آنها را نیز باید دنبال کند. فعالیت های جمعیت زنان نواندیش در قالب جبهه اصلاحات تعریف شده است

یوسفی با اشاره به اینکه جمعیت زنان مسلمان نواندیش در کنار مسایل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کل جامعه، به صورت تخصصی نیز در حیطه زنان ورود می کند، گفت: این مسایل در اساسنامه جمعیت که مورد تایید وزارت کشور قرار گرفته است، با جدیت پیگیری می شود.

وی درباره ارایه لیست انتخاباتی توسط جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان شرقی برای مجلس دوازدهم، اظهار کرد: صحبت ها، مذاکرات و رایزنی هایی در این خصوص با تعدادی از نامزدها انجام شده است که پس از جمع بندی نتایج آن اعلام خواهد شد.

یوسفی آرای زنان در انتخابات آینده را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و افزود: زنان حدود نیمی از واجدین شرایط رای در کل کشور و آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند که بی توجهی به این جامعه در سبد رای هر نامزدی تبعات دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.