دبیر حزب کارگزاران سازندگی در آذربایجان شرقی گفت: این حزب هماهنگ با احزاب همسو شامل اعتدال و توسعه و ندای ایرانیان برای حوزه های انتخابیه این استان لیست می دهد.

به گزارش جارچی اخبار، صالح هوشیار افزود: طی روزهای اخیر تلاش های گسترده ای برای ارایه لیست های انتخاباتی در سطح تمام حوزه های آذربایجان شرقی آغاز کرده ایم، که تا فردا فهرست نهایی آماده و برای اطلاع عموم منتشر می شود.

وی ادامه داد: تاکنون نفرات مورد نظر حزب کارگزاران سازندگی در ۶ حوزه انتخابیه شامل تبریز، آذرشهر و اسکو، مرند و جلفا، اهر و هریس، سراب، بناب، بستان آباد و مراغه مراحل نهایی خود را سپری می کند و تا فردا لیست نهایی اعلام می شود.

هوشیار اظهار کرد: به دلیل اینکه در سایر حوزه های انتخابیه نفرات مورد نظر و وثوق حزب کارگزاران سازندگی را پیدا نکرده ایم، هنوز تصمیمی درباره آنها گرفته شده است، اما تلاش های خود را همچنان ادامه می دهیم.

وی پذیرش اصول و مرام نامه حزبی، خوشنامی، دارای سبد رای مناسب، تطابق طرز فکر و ایده های نامزد با حزب را از جمله معیارهای مورد نظر حزب کارگزاران سازندگی برای قرار گرفتن اسامی در فهرست نهایی بیان کرد.

هوشیار تنها نامزد قطعی شده برای فهرست حزب کارگزاران سازندگی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را مسعود پزشکیان اعلام کرد.

آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.

افزون بر سه میلیون نفر در آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن هستند.

حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر به عنوان بزرگترین حوزه کشور پس از تهران دارای ۶ کرسی در مجلس شورای اسلامی است