مدرس دانشگاه و استاد روابط‌عمومی با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در توسعه ارتباطات گفت: لازمه بکار گیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، برخورداری از هوش ارتباطی است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، دکتر حمید شکری خانقاه روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی با عنوان روابط عمومی نوین و بکارگیری ابزارهای هوشمند در تبریز با تاکید بر اینکه روابط عمومی ها باید در درجه اول هوش ارتباطی و رسانه‌ای خود را ارتقا دهند بعد وارد حوزه هوش مصنوعی و کارکردهای آن شوند، اظهار کرد: هوش مصنوعی تسهیلگری مدرن برای هوش طبیعی انسانی است و به تنهایی کارساز نیست، روابط عمومی هوشمند مدیر ارتباطی هوشمند می طلبد.

وی ادامه داد: راز هوشمندی روابط عمومی ها در دیدن نادیده ها و شنیدن ناشنیده هاست.
شکری با بیان اینکه روابط عمومی راهبردی از تخصص بالایی در رمزگذاری و رمزگشایی از نمادها و نشانه های ارتباطی کلامی و غیرکلامی و چگونگی بازخوانی و واکنش مناسب ارتباطی‌ در نظام ارتباطات سازمانی برخوردار است، اظهار کرد: هوش ارتباطی روابط عمومی ها باید برای حل مسائل ارتباطی در هنگام بروز رویدادهای هشدار دهنده و مسایل پیش روی سازمان مثل بحران ها و شایعه سازی ها و اتخاذ راهبردهای ارتباطی هوشمندانه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی باشد.
استاد برنامه‌ریزی راهبردی ارتباطی و مدیریت راهبردی ارتباطات انسانی در دانشگاه‌ با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها در حال حاضر، از نبود نگرش ارتباطی راهبردی رنج می‌برند و تنها متولی امور عمومی شده‌اند، تاکید کرد: رویکرد منفعلانه، روزمرگی، کلیشه‌گرایی و نداشتن چشم‌انداز و راهبرد ارتباطی از آفت‌های کار روابط‌عمومی‌هاست که این معضل با هوش مصنوعی کاربرد محور حل نمی شود.

وی افزود: هر چند که هوش مصنوعی در روابط عمومی ها و سازمان های متبوع آن‌ها، ظرفیت بالایی در کمک به حل مسائل و دغدغه های ارتباطی دارد اما این ظرفیت برای مدیران و کارشناسانی که بدون هوش ارتباطی و رسانه‌ای هستند، بی خاصیت، خطرناک ، ناامید کننده و گمراه کننده خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی ارتباطی و مطالعات افکارعمومی وزارت جهاد کشاورزی افزود: مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی به این نکته توجه کنند که برای ایجاد مدیریت دانش باید از مسیر مدیریت نادانی عبور کنند، لازمه بکار گیری هوش مصنوعی، برخورداری از هوش ارتباطی است.