تیم فوتبال الهلال عربستان موفق شد در دیدار برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان اصفهان را با نتیجه ۳ بر یک مغلوب کند.

به گزارش جارچی اخبار، دیدار برگشت تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه در ورزشگاه کینگدام آره‌نا با قضاوت عادل خمیس النقبی از امارات برگزار شد که در نهایت این دیدار برتری ۳ بر یک الهلال به پایان رسید. الهلال موفق شد در مجموع با برتری ۶ بر ۲ راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

طلایی‌پوشان موفق شدند با کسب ۱۰ امتیاز در گروه C این رقابت‌ها بعد از الاتحاد عربستان به عنوان یکی از برترین‌های رتبه دوم راهی مرحله حذفی شوند. در مقابل الهلال در گروه D این مسابقات با نساجی ایران هم‌گروه بود، موفق به کسب ۱۶ امتیاز شد تا به عنوان صدرنشین پا به این مرحله از رقابت‌ها بگذارد.

دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه نقش جهان در حالی با برتری ۳ بر یک الهلال به پایان رسید که تا دقیقه ۷۶ این دیدار با تساوی یک بر یک در جریان بود و بعد از اخراج محمد دانشگر الهلال موفق شد ۲ بار دروازه پیام نیازمند را باز کند تا با روحیه بالا میزبان طلایی‌پوشان باشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۶: مغانلو این فرصت را داشت که خیلی زود دروازه الهلال را باز کند اما ضربه فنی و دقیق این بازیکن از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالا دروازه بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: سیاوش یزدانی دروازه سپاهان را نجات داد. ضربه سر میتروویچ روی ارسال سعود عبدالحمید بعد از عبور از نیازمند توسط یزدانی از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۲۷: شوت روی پا محمد کنو در محوطه جریمه سپاهان پس از برخورد به تیر دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: پرتاب اوت بلند آریا یوسفی به روی دروازه با ضربه سر مغانلو به فرشاد احمدزاده رسید و این بازیکن موفق شد دروازه حریف را باز کند ولی این گل به دلیل آفساید رد شد.

دقیقه ۴۰: این بار نوبت به آریا یوسفی بود که ضربه میتروویچ را از روی خط دروازه دفع کرد تا سپاهان را در بازی نگه دارد.

دقیقه ۴۳: ضربه سر تماشایی شهریار مغانلو روی ارسال رضاییان با فاصله کم به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: سرانجام قفل دروازه یاسین بونو توسط فرشاد احمدزاده باز شد، ارسال اعرابی در تیر دوم به مغانلو رسید و ضربه سر این بازیکن در دهانه دروازه توسط احمدزاده به گل اول سپاهان در این دیدار تبدیل شد تا امید به کاروان این تیم برگردد.

دقیقه ۶۸: سناریو بازی رفت تکرار شد. باز هم نتیجه یک بر صفر به سود سپاهان و اخراج بازیکن این تیم توسط VAR. سیاوش یزدانی بعد از خطا بر روی مالکوم ابتدا توسط داور میدان با کارت زرد جریمه شد اما کمک داور ویدیویی نظر دیگری داشت و به شکل عجیب و سخت‌گیرانه‌ای مدافع تیم فوتبال سپاهان با کارت قرمز مستقیم اخراج شد.

دقیقه ۷۶: الهلال موفق شد خیلی زود بعد از ۱۰ نفره شدن سپاهان گل تساوی را به ثمر برساند. پاس علی البلیهی در پشت محوطه جریمه به سالم الدوساری رید و این بازیکن با یک چرخش تماشایی با نیازمند تک به تک شد و موفق شد گل اول الهلال را به ثمر برساند.

دقیقه ۸۲: دفع ناقص مدافعین سپاهان در پشت محوطه جریمه به روبن نوس رسید و این بازیکن با یک ضربه روی پا فوق العاده تماشایی گل دوم را وارد دروازه پیام نیازمند کرد.

دقیقه ۷+۹۰: همه چیز کاملا شبیه به بازی رفت شد. فشار الهلال ادامه داشت و الکساندر میتروویچ موفق شد روی پاس سعود عبدالحمید گل سوم را به ثمر برساند تا نتیجه بازی رفت تکرار شود.

ترکیب ابتدایی الهلال:

یاسین بونو، حسان تمبکتی، علی البلیهی، سعود عبدالحمید، یاسر الشهرانی، محمد کنو، روبن نوس، مالکوم، میشائیل دلگادو، سالم الدوسری و الکساندر میتروویچ.

سرمربی: ژرژ ژسوس

ترکیب ابتدایی سپاهان:

پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، رامین رضاییان، امید نورافکن، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، علی اصغر اعرابی و شهریار مغانلو.

سرمربی: ژوزه مورایس

در دیگر دیدار این مرحله تیم فوتبال الاتحاد عربستان میزبان نوبهار ازبکستان بود که در نهایت این دیدار با برتری ۲ بر یک الاتحاد به پایان رسید. نماینده عربستان موفق شد با توجه به برتری ۲ بر یک در دیدار رفت در مجموع با نتیجه ۴ بر ۲ نوبهار را مغلوب کند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

برای الاتحاد در این دیدار عبدالرزاق حمدالله(۶+۴۵) و توما تاباتادزه(گل به خوبی ۸۷) گلزنی کردند و تک گل میزبان را نیز کریم بنزما به اشتباه در دقیقه ۲۵ وارد دروازه الاتخاد کرد.