معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره تخصصی تربیت مربیان سبک زندگی خانوادگی ایرانی-اسلامی، گفت: مربیان این سبک با تبیین و تشریح می توانند خلاءهای تولید محتوای فرهنگی جامعه را پرکنند.

به گزارش جارچی اخبار، محمدسبحان حسنی روز پنجشنبه در جریان برگزاری دوره‌ تخصصی تربیت مربیان سبک زندگی خانوادگی ایرانی- اسلامی در این استان، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های سبک زندگی خانوادگی ایرانی – اسلامی یک حرکت نوآورانه در حوزه‌ خانواده و آسیب‌های اجتماعی است که با محوریت وزارت کشور در حال اجراست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در خصوص آسیب‌های اجتماعی بسیار حساس هستند و تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف در این حوزه ابلاغ کردند و مخاطب اصلی فرمایشات رهبر معظم‌انقلاب، همه‌ ما هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با اشاره به هجمه‌هایی که برای ایجاد آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در کشور ما توسط دشمنان ایجاد می‌شود، گفت: برنامه‌های بسیاری برای ایجاد مشکلات اجتماعی و تهاجم فرهنگی از سوی دشمن طراحی و اجرا می‌شود و تکالیف ما در این بخش بسیار مهم و اثرگذار است.

حسنی ابراز کرد: همه‌ شما که در این دوره حضور یافته‌اید اگر با نگاه تاثیرگذاری برای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه گام بردارید اهداف این دوره محقق خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام ادامه داد: همه‌ شما به عنوان مربیان سبک زندگی خانوادگی می‌توانید تاثیرگذاری بالایی در استان داشته باشید و با ارتباطی که با اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری دارید در برنامه‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان برگزار می‌شود می توانید نقش موثری ایفا کنید.

وی خاطرنشان کرد: خلاءهایی در جامعه در حوزه آموزش و تولید محتوا ‌دیده می‌شود و البته در زمینه‌ی افزایش اعتقادات و مبانی دینی و ارزشی و سنت‌های فرهنگی، نسل جوان ما نیاز به یادآوری، تشریح و تبیین دارد که این امر توسط شما مربیان قابل اجراست و می‌تواند جامعه را متحول کند.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث انتخابات اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل روز جامعه، مسئله‌ انتخابات است که از تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب است و در بحث مشارکت اجتماعی، تکلیف شرعی و ملی همه‌ ما برای افزایش هرچه بیشتر میزان مشارکت مردم در این انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش‌رو بالاتر باشد تهدیدات دشمنان به این آب و خاک کمتر خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام گفت: ضرورت دارد همه‌ دوستان و مخاطبین خود را برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم و انشاالله به گونه‌ای باشد که همه تکلیف خود را برای انتخابات هفته‌ آینده انجام داده باشیم و در این راه تلاش کنیم که تاثیرگذار باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان ایلام خاطرنشان کرد: ایلام همواره یکی از استان‌های برتر در بحث مشارکت مردم در انتخابات بوده و ان‌شاالله با تلاش همه‌جانبه همه‌ آحاد در این انتخابات نیز سربلند خواهیم شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: دوره تربیت مربی مهارت‌های سبک زندگی ایرانی – اسلامی خانوادگی برای ۸۰ مربی استان برگزار شده است.

«ابوالحسن مهدوی» یادآور شد: هدف از برگزاری این دوره کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت و افزایش سرمایه های اجتماعی است.

وی افزود: این دوره تخصصی هشت ماه به طول می انجامد و مربیان ۲۸۰ ساعت آموزش را فرا می‌گیرند.

مهدوی خاطرنشان کرد: برای ۸۰ نفر مربی شرکت کننده در این دوره آموزشی، مهارت ها به صورت ۱۶۰ ساعت حضوری و مابقی غیرحضوری ارائه می شود.

این دوره آموزشی در راستای توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی در جامعه با حضور جمعی از مربیان در سالن امور تربیتی آموزش و پرورش برگزار شد.