جلال امینی فرد، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه تمام توان خود را برای تحقق جریان دائمی زاینده رود و نجات محیط زیست استان اصفهان می گذارد، پیگیری برای تشکیل وزارتخانه محیط زیست را ازجمله اهداف خود در مجلس دوازدهم عنوان کرد.

امینی فرد دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی با بیش از دو دهه سابقه اجرایی در حوزه های آب، خاک، کشاورزی و محیط زیست با شعار “محوریت مردم در همه امور و گفتمان اصفهان سبز” پا به عرصه این رقابت تنگاتنگ گذاشته است.

وی با اعتقاد به ضرورت تشکیل وزارتخانه محیط زیست و اولویت رسیدگی به مسائل و مشکلاتی که در زمینه آب وجود دارد، گفت: اصلاح و به روزرسانی قانون جامع آب و توزیع عادلانه منابع آبی باید در اولویت موضوعات دولت و مجلس قرار گیرد.

جلال امینی فرد با اشاره به مشکلات زیست محیطی، توسعه جایگزینی پساب در صنایع و جلوگیری از بارگذاری های نامتعارف بر منابع آبی استان را از جمله اهداف خود عنوان کرد و افزود: با ورود به کمیسیون آب، محیط زیست و منابع طلبعی مجلس دوازدهم می توان گام هایی در این عرصه برداشت.

او درباره میزان استفاده صنایع از پساب توضیح داد: با توجه به ضرورت جایگزینی پساب در مراکز صنعتی، صنایع می توانند تا سقف ۲۰۰میلیون متر مکعب از پساب استفاده کنند البته باید تمامی کارهای لوله گذاری و مراحل تصفیه توسط خودشان اجرا شود و هزینه ای به شهرداری ها و دیگر نهادهای ذیربط تحمیل نشود. ضمن آنکه جایگزینی پساب در صنایع می تواند به کاهش مصرف آب از زاینده رود کمک کند.

کاندید دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه مباحث آب، کشاورزی و منابع طبیعی، به سابقه ارتباطات خود با کشاورزان و تشکل های طرفدار محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به ضرورت، در تلاشیم تا سازمان محیط زیست را به وزارت محیط زیست ارتقا دهیم. زیرا، اگر وزیر محیط زیست در کشور داشته باشیم، بلحاظ قدرت اجرایی موفق تر عمل خواهیم کرد.

امینی فرد به عنوان عضو هیات مدیره شرکت خدمات بیمه کشاورزی دارای سابقه هفده سال فعالیت در زمینه بیمه محصولات کشاورزی، اهداف خود در زمینه ایجاد رویکردهای حمایتی از کشاورزان، تحقق عوارض آلایندگی و توسعه صنایع سبز ازجمله خودرو موتورسیکلت برقی، نظارت بر کاهش آلاینده ها و ناترازی انرژی در اصفهان را تشریح کرد.

او از راه اندازی پویش اصفهان سبز خبر داد و افزود: در این راه نظر مردم، مشورت با اساتید و دانشگاهیان و تشکل های مردم نهاد را برای ایجاد مشاغل مرتبط با انرژی های تجدیدپذیرو نوسعه صنعت پاک گردشگری را دنبال خواهیم کرد.

او با اذعان به اینکه بعنوان یک چهره سیاسی مستقل و بدون وابستگی به جریان سیاسی خاصی وارد عرصه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شده است، اظهار کرد: اگر به کانون های قدرت و ثروت وصل نباشیم و به دور از انتظارات و سلایق گروه خاصی، منصفانه وارد عمل شویم، می توان به حل و رفع مشکلات منطقه ای و سپس کشوری نایل آمد.

امینی فرد در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: اگر بتوانیم در بین مردم تفکری ایجاد نماییم که سطح آگاهی آنها افزایش یابد و ایده های کاربردی برای حل و فصل معضلات ارائه کنیم، از افراد متخصص و کاردان استفاده نماییم و زمینه را برای ورود جوانان فراهم سازیم، بسیاری از مشکلات ما مرتفع خواهد شد.

او با بیان آنکه امروز جوانان متعهد و متخصص فراوانی در کشور داریم که علاقمند هستند وارد عرصه شوند، تصریح کرد: متاسفانه، افرادی این را نمی خواهند و صرفا به اهداف و نگرش خود فکر می کنند و فقط می خواهند افراد خاصی را به مجلس بفرستند که این مغایر با منافع کشور است.

او یکدستی نمایندگان مجلس و صرفا همسو با دولت را نوعی انفعال و ضعف مجلس در مقابل دولت دانست و افزود: نمایندگان مجلس باید آنقدر قدرت داشته باشند تا بتوانند با همفکری و نقد و بررسی، در جهت تحقق منافع کشور تلاش نمایند.