عضو شورای ائتلاف گفت: ما با جبهه پایداری جلسات خوبی را داشتیم ، این مذاکرات ادامه دارد و امیدوار هستم، ما با این گروه به یک نتیجه مشخصی خواهیم رسید. اما با شورای وحدت و مجموعه‌های دیگر چون فرآیند آنها شکل دیگری است، خیلی امیدوار نیستم. اما ما همچنان آمادگی داریم با همه گروه‌ها و طیف‌های جریان انقلاب مذاکرات‌مان را ادامه بدهیم.

به گزارش جارچی اخبار، پرویز سروری در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت فعالیت شورای ائتلاف در جهت تکمیل لیست به چه صورتی است و آیا شاهد تغییراتی در ترکیب مجلس دوازدهم نسبت به مجلس فعلی خواهیم بود، گفت: در یک مرحله بر اساس مصاحبه‌های تخصصی از حدود هزار نامزد به ۲۰۰ و در ادامه به ۹۰ نفر رسیدند. احتمالا در یکی دو روز آینده این ۹۰ نفر هم تعیین و تکلیف می‌شود و به ۳۰ نفر می‌رسد. فرآیند آن هم قرار است در شورای ائتلاف مشخص شود که با چه فرآیندی از ۹۰ نفر به ۳۰ نفر برسیم. برداشتم این است که تغییرات نسبتا جدی در لیست شورای ائتلاف نسبت به گذشته وجود خواهد داشت.

سروری در پاسخ به این سوال که آیا شورای ائتلاف با جبهه پایداری و گروه‌های دیگر مانند شورای وحدت و شریان وارد گفت‌وگو شده است، گفت: ما با جبهه پایداری جلسات خوبی را داشتیم، این مذاکرات ادامه دارد و امیدوار هستم، ما با این گروه به یک نتیجه مشخصی خواهیم رسید. اما با شورای وحدت و مجموعه‌های دیگر چون فرآیند آنها شکل دیگری است، خیلی امیدوار نیستم. اما ما همچنان آمادگی داریم با همه گروه‌ها و طیف‌های جریان انقلاب مذاکرات‌مان را ادامه دهیم. اما الان می‌توان گفت فرآیند به انتها رسیده و فرصت زیادی نداریم مگر اینکه در یکی، دو روز آینده با گروه‌های دیگر هم در ارتباط باشیم. در حال حاضر مذاکرات‌مان با پایداری شروع شده و نسبتا فضای تعاملی خوبی حاکم است.

وی در پاسخ به این سوال امروز گذاره رای دادن و رای ندادن در انتخابات مطرح می‌شود تحلیل شما درباره این گذاره‌ها چیست، گفت: کشور ما یک کشور مردم‌پایه است و اصول قانون اساسی دلالت بر رای دارد که مردم باید در تعیین حق سرنوشت خود نقش داشته باشند. حالا اگر در انتخابات شرکت نکنیم هم آن فرآیند طی می‌شود یعنی یک عده می‌روند در مجلس و تصمیم‌ می‌گیرند. چه من بروم و چه نروم. اما اگر بروم نظر من می‌تواند در آنجا تأثیرگذار باشد و ممکن است ترکیب مجلس تغییر کند.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: بنابراین چه ما بخواهیم و چه نخواهیم فرآیندهای انتخاباتی در کشور به صورت حداقلی و حداکثری جاری و ساری است، پس ما باید انتخاب کنیم که می‌خواهیم در شکل‌گیری پایگاه‌های تصمیم‌گیری در کشور مشارکت حداقلی یا حداکثری داشته باشیم؟ عقل سلیم می‌گوید من چه بروم و چه نروم، انتخابات شکل می‌گیرد ولی با یک ترکیب کمتر. اما آنها همچنان برای من در مجلس تصمیم می‌گیرند. چه بهتر که من با رای خودم تلاش کنم تا ترکیب و تصمیمات بهتری شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: بنابراین من فکر می‌کنم این سوال بین جمهوری اسلامی و آمریکا است. برای اینکه آمریکایی‌ها بتوانند شکست‌های مفتضحانه‌ای که از جمهوری اسلامی دریافت کردند را جبران کنند، می‌خواهند مرجعیت و مشروعیت سیاسی کشور را از بین ببرند که بگویند ‌آنها مردم خودشان را قبول‌شان ندارند، چه برسد بخواهند در دنیا تأثیرگذار باشند. همان‌طور که شما می‌دانید و همه می‌دانند، دنیا در حال انتقال قدرت است و ما در این انتقال قدرت نباید در حاشیه باشیم و باید در متن قدرت باشیم. این انتخابات این امکان را به ما می‌دهد که این اتفاق مبارک رخ دهد و ما در متن قدرت قرار بگیریم. یک کشور ضعیف چطور می‌تواند در معادلات سیاسی حاکم در دنیا تأثیرگذار باشد؟ به همین دلیل ما امیدوار هستیم یک مشارکت بسیار بالایی شکل بگیرد.

سروری در پاسخ به این سوال شورای ائتلاف قرار است در مجلس خبرگان از کدام لیست حمایت کند، گفت: در موضوع مجلس خبرگان با جامعه مدرسین توافق کردیم در کل کشور، منتخبین‌شان را به ما معرفی می‌کنند و ما این منتخبین‌ را به عنوان نماینده شورای ائتلاف معرفی می‌کنیم. به همین دلیل ما از روندی که جامعه مدرسین برای انتخابات خبرگان تعیین می‌کند، حمایت می‌کنیم و ظرفیت خودمان را پای لیست این گروه‌ها می‌گذاریم.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که شعار مجلس یازدهم معیشت، اقتصاد و شفافیت بود چقدر در این زمینه موفق بود، گفت: با مسیری که مجلس طی کرد، ما یک تأییدیه‌ای از رهبر انقلاب داشتیم که این مجلس را مجلس انقلابی، باسواد و کارآمد معرفی کردند. همان‌طور مصوباتی که مجلس در حوزه‌های مختلف داشت  تصمیمات خوبی مثلا حوزه در کسب‌وکار دیدیم. این موضوعات آثارش را در یک فرآیند زمانی نشان می‌دهد. شما به اتفاقاتی که در گذشته در حوزه کسب‌وکار بوده و الان است، نگاه کنید فکر می‌کنم به خوبی این روند را نشان می‌دهد. به ویژه اینکه با همه فراز و فرودهایی که وجود داشت، تعاملاتی که بین سه قوه به ویژه مجلس و دولت وجود دارد، نویدبخش این است که این روند استمرار پیدا کند.

سروری در پاسخ به این سوال ما در مجلس خبرگان شاهد رد صلاحیت آقای روحانی بودیم تحلیل شما درباره دلایل احتمالی رد صلاحیت ایشان چه بود، گفت: من فکر می‌کنم، عملکرد آقای روحانی بیشتر دلیل این رد صلاحیت بود. بالاخره شاخص‌هایی که قانون برای یک نماینده مجلس خبرگان در نظر گرفته روشن است و به همین دلیل در فرآیند بررسی که برای تأیید صلاحیت نمایندگان صورت گرفت، آقای روحانی با توجه به عملکرد بسیار مسأله‌داری که داشتند، نتوانستند تأیید صلاحیت را از شورای نگهبان کسب کنند.