معاون وزیر خارجه انگلیس با انتشار پیامی به مناسبت سال نو شمسی ۱۴۰۳، مواضع مداخله‌جویانه این کشور در امور داخلی ایران و ادعای حمایت از ایرانیان را تکرار کرد.

به گزارش جارچی اخبار، طارق احمد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، ضمن تبریک نوروز باستانی به همه کسانی که این مناسبت را در سراسر جهان جشن می‌گیرند، ادعا کرد: برای مردم ایران، این فصل از سال در مواجهه با سختی‌ها، لحظه‌ای از امید و خوش‌بینی است.

وی در تداوم فضاسازی‌های تبلیغی علیه کشورمان، ادامه داد: باشد که فرا رسیدن بهار، آینده روشن‌تری را برای همه ایرانیان رقم بزند. بریتانیا همچنان در کنار شما ایستاده است.

دولت لندن از زمان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ به این سو، هر از گاهی به بهانه حمایت از ملت ایران اظهارنظرهای مداخله‌جویانه‌ای را در امور داخلی کشورمان مطرح و تحریم‌هایی را علیه تهران وضع می‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر، تصریح کرد: رویکرد دوگانه کشورهای غربی و چشم بستن آنها بر جنایات مداوم همپیمانان خود در اقصی نقاط جهان از جمله علیه ملت مظلوم فلسطین، صرفا به نمایان شدن بیش از پیش ریاکاری غرب در موضوع حقوق بشر منجر خواهد شد.

کنعانی به این دسته از دولت‌ها توصیه کرد بر اصلاح وضعیت اسف‌بار حقوق بشر در کشورهای خود پرداخته و از تلاش بی‌ثمر برای فتنه‌انگیزی در دیگر کشورها دست بردارند.