وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به سخنان امام جمعه مشهد واکنش نشان داد.

به گزارش جارچی اخبار، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سخنان رهبر انقلاب را به تعارفات نگذرانیم. ۶۰ درصد و ۴۰ درصد همه ایرانی هستند.

وی افزود: تمرد و عصیان برازنده‌ی هیچکس نیست. حتی اگر در انتخابات اخیر شرکت نکرده باشند. آنهائی که در مشهد و یا حافظیه با قرآن و یا دیوان حافظ تحویل سال را گذرانده‌اند، همگی مردم با فرهنگ ایران زمین هستند و قابل احترام.

احمد علم‌الهدی در پنجمین جلسه تفسیر آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان امسال که در حسینیه دفتر نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، گفته بود: «در اسلام اکثریت به خودی خود مورد پذیرش قرار ندارد و فقط در جایی که رجحان ثبوتی در خصوص موضوعی مشخص نبوده یا مردد باشد از باب تشخیص رجحان اثباتی به اکثریت مراجعه می‌شود. در این میان مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد؛ بنابراین برای اکثریتی که به دستور و فرمان رهبری در خصوص شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت جایگاهی وجود ندارد.»