مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی از خدمت‌رسانی هلال‌ احمر استان به بیش از هشت هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی، حمید منجم روز جمعه گفت: این خدمات در قالب طرح نوروزی هلال‌احمر از ۲۴ اسفندماه ماه آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح ۴۶۸ نفر از اعضای سازمان جوانان هلال‌احمر در پست‌های ثابت و سیار به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

منجم اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۹۰ نفر از مسافران از خیمه‌های نماز جمعیت هلال‌ احمر برای اقامه نماز استفاده کرده‌اند و بیش از یکهزار و ۷۵۰ کودک نیز در فضای دوستدار کودک لحظات شادی را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین گفت: در این مدت بیش از ۲هزار و ۱۰۰ نفر به پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) پیوسته‌اند و ۲هزار و ۳۸۶ نفر از مسافران از نقاط حادثه‌خیز برای کاهش خطرات احتمالی توسط جوانان هلال‌احمر آگاه شده‌اند.

وی افزود: بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر از مسافران از خدمات کنترل فشار خون بهره‌مند شده‌اند، ۸۸ نفر خدمات امداد و کمک‌های اولیه دریافت کرده‌اند و ۱۱۸ نفر نیز آموزش کمک‌های اولیه دیده‌اند.