مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت: در هشت روز نخست عملیات نوروزی دربازه زمانی ۲۴ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه جاری، در مجموع تعداد ۳۸هزار و۸۷ نفر مسافر با ۳۳۹ پرواز داخلی و خارجی از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند.

به گزارش جارچی اخبار، رامین آذری  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس سهم پروازهای خارجی این فرودگاه ۸۹ پرواز بوده است که نشان از افزایش ۲۹ درصدی در این بخش و ۱۳ درصدی در کل پروازها نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.
وی افزود: تعداد پروازهای فرودگاه تبریز در مسیرهای داخلی نیز ۲۵۰ پرواز بوده است که در این بخش نیز شاهد افزایش ۶ درصدی نسبت به هشت روز نخست عملیات نوروزی سال قبل هستیم.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.