عضو هیات رئیسه و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم افزایی و هماهنگی قوا برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ضروری است.
به گزارش جارچی اخبار، روح الله متفکر آزاد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص شعار سال اظهار کرد: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در این زمینه بسیار راهگشاست که دولت نیز در این زمینه در تلاش است.
وی افزود: تحقق شعار سال ضمن اینکه نیازمند قانونگذاری است در حوزه اجرا یک سری هماهنگی ها و در حوزه نظارت نیز رصد و نظارت دقیق نیاز دارد.
متفکرآزاد با بیان اینکه با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری اتفاق مبارکی افتاد، ادامه داد: بیشتر مشکلات کشور اعم از کاهش ارزش پول ملی، تورم، بیکاری و امثالهم از اقتصاد است در حالی که یک راه کلی و شاه کلید وجود دارد و آن افزایش تولید است.
وی خاطرنشان کرد: البته افزایش تولید به طور جهشی معنی دار خواهد بود و این موضوع نیاز کشور است و جبران عقب ماندگی های گذشته و حرکت به سمت تولید ملی نیازمند یک جهش است.
وی یادآور شد: جهش وقتی اتفاق می افتد که مردم پای کار آن باشند، همان طور که در تاریخ بیش از ۴۵ ساله انقلاب این تجربه را داشتیم که هر وقت خواستیم که در کشور اتفاقی بیفتد مردم پای کار بودند.
وی ادامه داد: در زمان دفاع مقدس اگر مردم بسیج نمی شدند نمی توانستیم ایستادگی کنیم اکنون نیز حضور مردم معنادار است.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای تحقق جهش تولید و افزایش تولید هم نیاز به افزایش مشارکت مردم وجود دارد تا حوزه تولید را تکان چشمگیر دهد.
متفکر آزاد با بیان اینکه هارمونی(هماهنگی کامل) و هم افزایی در کشور نیاز است تا چرخ دنده های بزرگ و کوچک هماهنگ در کنار هم قرار گیرند و به درستی و باهم به چرخش دربیایند، اظهار کرد: موانعی در این راستا وجود دارد و دولت، مجلس، نظام و ارکان اجرایی، تصمیم گیری و تصمیم سازی موظف به رفع موانع هستند . مقام معظم رهبری امسال را به نام « جهش تولید با مشارکت مردم » نامگذاری فرمودند.