یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: بی‌اعتمادی می‌تواند مهمترین چالش برای مردم و جامعه ما در سال جدید باشد و می‌تواند فاصله‌ وسیعی بین دولت و مردم ایجاد کند، کما اینکه کرده است.

به گزارش جارچی اخبار،  اشرف بروجردی در گفت‌وگویی، در مورد بایدها و نبایدهای دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم در سال جدید گفت: در ارتباط با بحران معیشتی، رویکرد دولت نسبت به نحوه تأمین نیازهای اولیه مردم رویکرد تعریف شده‌ای نیست. به طوری که احساس می‌کنیم جامعه همین‌طور رها است و کسی به دنبال این نیست تا بتواند مشکلات مردم را حل کند. از جمله مشکلات عمده مردم امروز، نیازهای اقتصادی‌شان است. بی‌ثباتی در بازار و نظارت و کنترل قیمت‌ها و تغییر و تحولاتی که در حوزه ارز، مسکن، طلا و غیره اتفاق می‌افتد، طبیعتا این موارد به طور مستقیم روی تورم و سطح زندگی مردم تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: احساسم این است که این مسأله هرگز دغدغه دولت نیست و دولتمردان و حتی نمایندگان مجلس نسبت به این مسأله حساسیت خاصی ندارند. شما در مجلس می‌بینید که هنوز بودجه تصویب نشده که بتوانند با تقسیم‌بندی و تنظیم نیازها، برنامه‌ریزی کنند یا امورات را پیش ببرند.

بروجردی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین چالش پیش روی ما در حوزه سیاسی و اجتماعی در سال جدید چیست و چه راه‌حل‌هایی برای چالش‌های مورد نظر وجود دارد، گفت: به نظرم مهمترین چالش، دخالت دولت در امور شخصی افراد است و اینکه دولت می‌خواهد در رابطه با هر چیزی، خودش را تعیین‌کننده خط‌مشی، الگو و سبک زندگی دیگران معرفی کرده و می‌خواهد در همه این موارد دخالت کند. از مسئله حجاب تا نحوه تعاملاتی که با یکدیگر دارند و هر چیزی که شما نگاه کنید دولت مداخله‌گرایانه رفتار می‌کند. این دخالت دولت می‌تواند چالش‌برانگیز باشد و می‌تواند بین دولت و حاکمیت و بین دولت و مردم تعارض یا بی‌اعتمادی به وجود بیاورد به طوری که مردم احساس کنند که نمی‌توانند به هیچ‌ قول یا وعده‌ای اعتماد کنند.

وی افزود:‌ این بی‌اعتمادی می‌تواند مهمترین چالش برای مردم و جامعه ما در سال جدید باشد و می‌تواند فاصله‌ وسیعی بین دولت و مردم ایجاد کند، کما اینکه کرده است. در سیاست داخلی مهمترین چالش دولت ایجاد بی‌اعتمادی است که نتیجه‌اش را در انتخابات اخیر دیدیم.