نخست‌وزیر چین در دیدار با مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول ، همکاری نزدیک‌تر با صندوق بین‌المللی پول را خواستار شد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین، روز گذشته (دوشنبه) با «کریستالینا جورجیوا» مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) در پکن دیدار و در ارتباط با همکاری نزدیک‌تر با این نهاد مالی گفت وگو کرد.

لی چیانگ گفت: چین رشد تولید ناخالص داخلی را در حدود ۵ درصد طی سال جاری میلادی هدف‌گذاری کرده که خبر مثبتی برای اقتصاد جهانی است.

وی افزود که از ابتدای سال جاری، اقتصاد چین به طور پیوسته پویا و در حال رونق بوده و برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی، بسترسازی مناسبی صورت داده است.

نخست وزیر چین گفت: در بلندمدت، اقتصاد چین از مزیت هایی در نهادها، بازارها، صنایع، منابع انسانی و نوآوری برخوردار است.

وی اضافه کرد که چین توانایی حفظ توسعه پایدار و سالم اقتصاد خود را دارد و این کشور بدون هیچ گونه تغییری، توسعه در سطوح بالاتر را دنبال خواهد کرد و منافع متقابل و نتایج برد-برد را با همه طرف‌ها ارتقا خواهد داد.

لی چیانگ با اشاره به اینکه چین و صندوق بین‌المللی پول همکاری خود را به خوبی حفظ کرده‌اند، گفت: چین از صندوق بین‌المللی پول در ادامه ایفای نقش مهم در حکمرانی جهانی حمایت می‌کند و آماده است همکاری با صندوق بین‌المللی پول را تعمیق بخشد و به بهبود اقتصاد جهانی کمک کند.

وی ادامه داد: امیدواریم صندوق بین‌المللی پول به نقش مثبت خود در حمایت از جهانی شدن اقتصاد و تجارت آزاد ادامه دهد. همچنین این صندوق زنجیره‌های صنعتی و عرضه جهانی را ثابت و بدون مانع نگهدارد و اقتصاد جهانی را هر چه بیشتر تقویت کند.

جورجیوا نیز با تشکر از حمایت قدرتمندانه چین از صندوق بین المللی پول، تاکید کرد که در سال گذشته، رشد اقتصادی چین فراتر از انتظارات بوده و شتاب مناسبی در توسعه اقتصاد سبز، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی داشته است.

وی اضافه کرد که صندوق بین المللی پول، سیاسی کردن مسائل اقتصادی را تایید نمی کند و مایل به تعمیق همکاری با چین برای دگرگونی و ارتقای اقتصادی این کشور، اصلاحات و افزایش همکاری با این صندوق بین المللی است.