رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در نوار شمالی و استان‌های غربی کشور طی امروز و تداوم بارندگی‌ها در دیگر مناطق ایران در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، صادق ضیائیان با اشاره به نفوذ سامانه بارشی در برخی استان‌های کشور گفت: امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳) در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان‌های ساحلی دریای خزر و همچنین خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در روز پنجشنبه (۹ فروردین) در نواحی مرکزی و برخی نقاط شمال شرق و شرق کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روز جمعه (۱۰ فروردین) در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی به همراه برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، اصفهان و در روز شنبه (۱۱ فروردین) در برخی نقاط استان فارس و روز یکشنبه (۱۲ فروردین) در شمال غرب، غرب و استان‌های غربی خزر بارش خواهیم داشت.

ضیائیان همچنین خاطرنشان کرد: تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق مستعد پیش‌بینی می‌شود. ضمن این که از امروز (چهارشنبه) تا روز جمعه، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: آسمان شهر تهران فردا (۹ فروردین) کمی ابری گاهی همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه (۱۰ فروردین) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد، با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان گفت: طی فردا و پس‌فردا (پنج شنبه و جمعه) بندرعباس با دمای ۳۵ و ۳۳ درجه سانتی‌گراد گرمترین و شهرکرد با دمای ۲- درجه سانتی‌گراد سردترین مراکز استان کشور خواهند بود.