جانشین رئیس پلیس راه کشور از تداوم ترافیک سنگین در محورهای خروجی تهران به سمت استان‌های شمالی بخصوص در جاده چالوس و آزادراه تهران – شمال خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، سرهنگ سیاوش محبی درباره آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور طی امروز (چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲) توضیح داد: در حال حاضر بار ترافیکی در محورهای خروجی تهران به سمت استان‌های زیارتی و سیاحتی به‌ویژه استان‌های شمالی کشور از جمله در محورهای فیروزکوه و هراز پرحجم و روان است.

وی افزود: هم‌اکنون در محور چالوس شاهد ترافیک بسیار پرحجمی هستیم و در محدوده‌های شهرستانک، پل زنگوله و سیاه‌بیشه، ترافیک به صورت مقطعی سنگین است، چراکه در آزادراه تهران – شمال چهار خط برای عبور خودروها وجود دارد، اما در انتهای آزادراه یعنی پایان تونل البرز، این چهار خط به یک خط تبدیل می‌شود و همچنین در محدوده سیاه‌بیشه، چهار خط به دو خط عبور تبدیل می‌شود که به همین دلیل در محدوده‌های یادشده، بار ترافیکی به صورت مقطعی سنگین است.

جانشین رئیس پلیس راه کشور ادامه داد: در حال حاضر در آزادراه‌های تهران – کرج، کرج – قزوین و قزوین – رشت شاهد ترافیک پرحجمی هستیم، بنابراین به عزیزانی که قصد سفر به استان‌های شمالی را دارند، توصیه می‌کنیم برای این که سفر کم‌ترافیکی را تجربه کنند، حتی‌الامکان به‌جای جاده‌های چالوس و هراز، از محور فیروزکوه یا آزادراه قزوین – رشت تردد کند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: امروز سایر محورهای مواصلاتی استان‌های سراسر کشور مخصوصا مسیرهای منتهی به استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، اصفهان، فارس و کرمان از ترافیک پرحجم و روان برخوردار هستند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به این که ایام نوروز، روزهای دارای بیشترین تردد در محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود، به هموطنان عزیز توصیه می‌کنیم که در این روزها، رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی را در مد نظر خود قرار دهند و به صورت جدی از ارتکاب به تخلفات حادثه‌ساز نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ پرهیز کنند و استراحت به‌موقع در طول مسیر را نیز فراموش نکنند تا بتوانند سفر ایمن و آسوده‌ای را داشته باشند.