وزیر راه و شهرسازی گفت:در سال ۱۴۰۲ در ترانزیت جاده ای ۵۸ درصد رشد داشتیم

به گزارش جارچی اخبار، مهرداد بذرپاش بعد از ظهر شنبه در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان گیلان در حوزه سفره‌های نوروزی در امام زاده هاشم رشت اظهار کرد: ما در سال ۱۴۰۱ از ۹.۳ میلیون تن ترانزیت کالا به تردد جاده‌ای به ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تن رسیدیم که رکورد بسیار خوبی بود؛ این رشد ماحصل توافقاتی است که در ترانزیت سرمایه ای درحال شکل گیری است که می‌تواند به اندازه نفت برای ما درآمد ارزی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای در کنار سایر راهکارهای پیشگیری از سوانح، ابزاری جز استفاده از مکانیزم های تنبیهی و وضع قوانین و مقررات جریمه ای نداریم.

بذر پاش افزود: در کنار این ابزارها باید مشکلاتی که در نقاط حادثه خیز داریم را رفع کنیم؛ در این راستا امسال مشکلات ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور رفع شد و دولت عزم بلندتری برای رفع این‌مشکلات برداشته است.

وی با بیان اینکه در محور آستارا با افتتاح پل مرزی، معطلی تریلی‌ها را کاهش دادیم به وضعیت حمل و نقل استان گیلان  اشاره کرد و گفت: گیلان با افتتاح پروژه آزاد راه منجیل – رودبار و اجرای پروژه کلان راه آهن رشت-آستارا و رشت- کاسپین عملا به استان ترانزیتی کشور تبدیل شده است.

افتتاح آزاد راه منجیل – رودبار رفع دغدغه چند ساله ترافیکی کشور است

رئیس پلیس راهور فراجا نیز در این نشست افتتاح آزاد راه منجیل رودبار را رفع دغدغه چند ساله ترافیکی کشور و استان اعلام کرد و افزود: در مسیر مواصلاتی، شرق استان گیلان شرایط مناسبی دارد؛ اما در غرب استان ترافیک سنگینی در مسیر تالش و آستارا(از شهرستانهای گردشگری استان و کشور) داریم.

سید تیمور حسینی گفت: پل خطبه سرا از گلوگاه‌های ترافیکی است که در این ایام مشکل ساز است؛ همچنین بهره برداری از پل سیبلی آستارا که به علت سیل سال گذشته دچار خسارت شده بود نیز به توجه ویژه مسئولان استانی و وزارت راه و شهرسازی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: حوزه غرب استان گیلان از بندرانزلی تا آستارا نقاط مختلف با گره‌های ترافیکی خاص وجود دارد که این موارد باید با مساعدت دست اندرکاران این حوزه برطرف شود.

تکمیل آزاد راه قزوین رشت بارترافیکی را کاهش داد

استاندار گیلان هم در نشست بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات رسان گیلان در حوزه سفره‌های نوروزی گفت: امسال کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت و اکنون ترافیک در موقع برگشت مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند و از سمت پلیس راه رشت تا عوارضی سراوان ترافیک سنگین وجود دارد.

اسدالله عباسی یادآوری کرد: با افتتاح آزاد راه منجیل- رودبار بسیاری از مشکلات سالهای گذشته و معطلی هشت ساعته ترافیکی استان حل شد و فشار روانی وارده به مردم کاهش یافت.

وی تصریح کرد: ما همه تمهیدات لازم را برای کاهش ترافیک ورودی و خروجی از استان فراهم کردیم و کارها در حال انجام است.