رئیس پارک ملی ارسباران از پاکسازی جنگل‌های ارسباران در تداوم اقدام ملی مسیر سبز-ایران پاک در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، حاتم شیرچنگ گفت: به منظور پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای ارتباطی شهری، روستایی و مناطق تفرجگاهی و طبیعی اقدام ملی «مسیر سبز-ایران پاک» در سراسر کشور، برنامه فرهنگی پاکسازی در جنگل‌های ارسباران با حضور معاون توسعه مدیریت حفاظت محیط زیست استان همچنین بخشدار ، شهردار عاشقلو و سایر فعالان و علاقمندان محیط زیستی و جوامع محلی برگزار شد.
وی ادامه داد : با توجه به تراکم گردشگر در جنگل‌های ارسباران، این برنامه با هدف جلوگیری از پراکندگی زباله‌ها و به ویژه پلاستیک‌ها در ایام نوروز انجام شد و امیدواریم با همکاری شهروندان بتوانیم اهداف این پویش ملی را به خوبی محقق کنیم.
شیرچنگ با اشاره به این‌که در روزهای اخیر، طبیعت گردی و استفاده از تفرجگاه‌های جنگلی، مورد نظر آحاد مردم است، توصیه کرد: عموم گردشگران ضمن بهره مندی از موهبت‌های الهی به اخلاق طبیعت گردی و توصیه‌های زیست محیطی برای حفظ و حراست از طبیعت و عرصه‌های طبیعی به خصوص ذخیرگاه زیست‌کره ارسباران توجه بیشتری کنند.

اقدام ملی «مسیر سبز – ایران پاک» در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی طبیعت به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی از اسفند سال گذشته آغاز شده است.

جنگل‎های اَرَسباران پهنه ای سرسبز به وسعت ۱۶۴ هزار هکتار است که از شهرستان اهر تا رود ارس کشیده شده است. این جنگل‎ها به واسطه منابع غنی زیست محیطی و طبیعی، به عنوان یکی از ذخیره ‎گاه‎های زیست ‎کره ایران در سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به ثبت رسیده است.