مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ، ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران و شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: وضعیت غزه، بسیار دردناک بوده و زمینه‌ساز نفرت جمعی و روزافزون جهانیان از رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش جارچی اخبار،  مسعود سعادتی در نخستین شورای اداری که با حضور معاونان و کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران و کارکنان نواحی پنجگانه تبریز برگزار شد، ادامه داد: این جنایتکاران با ظاهری اتوکشیده و موجه، دست به وحشیانه‌ترین جنایت‌ها می‌زنند که ناشی از تزلزل در وضع موجود اسرائیل است و بدون شک، پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس از فرهنگیان و دانش آموزان استان خواست با حضور در این اجتماع جهانی، جنایت های رژیم صهونیستی را محکوم کنند.

وی با تبیین برخی سیاست‌های کاری در آموزش و پرورش استان در سال جدید، افزود: آموزش و پرورش استان با وجود فراز و نشیب‌ها و تغییر و تحولات فراوان سال‌های گذشته، با همکاری و همت مجموع همکاران، کارنامه مورد قبولی را در میان دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در حوزه آموزش، بیان کرد: فلسفه وجودی آموزش و پرورش و تمامی اقدامات صورت گرفته، آموزش صحیح و باکیفیت در کلاس درس به بهترین نحو است و تلاش‌ها باید در راستای ارتقا جایگاه کنونی باشد و به رتبه بالاتر از میانگین کشوری اکتفا نشود.

سعادتی ادامه داد: تجارب موفق و علم روز، فرصتی برای یادگیری بوده و کارشناسان و متولیان امر باید، نظام‌های آموزشی متعدد و رایج در جهان را شناخته و تصمیماتی جدید و بروز از ارزش‌های ایرانی-اسلامی اتخاد کنند تا توانمندی، صلاحیت فردی، تخصص و ویژگی‌های عمومی ارتقا و رشد یابند.

وی ارتقای کیفیت آموزش در مدارس در کنار کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی را اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف این اداره کل در سال جدید عنوان کرد.

سعادتی اظهار کرد: مدارس تحولی و خلاق همگی در راستای پویایی، توانمندی و ارتقای کیفیت آموزش و تبدیل آن به گفتمان غالب مدارس و ادارات بوده و آموزش و پرورش آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات در این زمینه است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: سلامت مالی و اخلاقی در همه جا و به ویژه در آموزش و پرورش، بسیار مهم بوده و باید در حد توان و در چارچوب وظایف خود در این موارد بکوشیم و پیش برویم.

سعادتی با بیان اینکه امروز همه به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت، واقف هستند، اظهار کرد: پیش رفتن در چنین مسیری بدون اخلاص، دشوار به نظر می‌رسد؛ امید است با خلوص نیت در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش و خدمت به خانواده‌ها قدم برداریم.

حاضران در شورای اداری، اقدام اخیر رژیم صهیونیستی را با سر دادن شعار “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر ضد ولایت فقیه” محکوم کردند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ( ۱۷ فرودین ماه جاری ) در سراسر کشور برگزار می شود.