تیم فوتبال سپاهان با یک بازی کمتر و ۳۷ امتیاز در رتبه چهارم و در یک امتیازی تراکتور رده سومی قرار دارد. این تیم با انگیزه صعود در جدول و تداوم نتایج خوب چند هفته گذشته امشب بدنبال کسب پیروزی در تبریز مقابل تراکتور است.

امشب تیم فوتبال سپاهان اصفهان در چارچوب بازی‌ معوقه هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز به مصاف سرخ پوشان تراکتور می‌رود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا،  نبرد این ۲ تیم ریشه‌دار و پرطرفدار، سال‌هاست که به یک جدال حساس و پراهمیت در فوتبال ایران تبدیل شده و امسال با توجه به جایگاه ۲ تیم در جدول رقابت‌ها و نتیجه پرگل دور رفت اهمیت آن دوچندان شده است و چه بسا نتیجه بازی امشب بمانند دیدار نیم فصل دوم سال قبل بتواند در تعیین قهرمان لیگ تاثیرگذار باشد.

سپاهان در بازی رفت ۲ تیم که ۱۹ مرداد پارسال در چارچوب هفته اول لیگ برتر برگزار شد با سه گل شهریار مغانلو (دقیقه ۱۱)، رضا اسدی (دقیقه ۲۵) و رضا شکاری (دقیقه ۶۱) در مقابل تک گل تراکتور که در دقیقه ۸۹ توسط سعید کریم آذر به ثمر رسید، پیروز شد تا تراکتوری‌ها را در نخستین گام با شکست سنگین بدرقه کند و انتقام برد دور رفت لیگ برتر قبل را از این تیم بگیرد.

فوتبال دوستان بیاد دارند، در نیم فصل دوم لیگ برتر بیست و دوم (پارسال)، هر چند سپاهان تا پیش از رویارویی یا سرخ پوشان تبریزی چهار امتیاز از رقیب سنتی خود پرسپولیس پیش بود، ولی در تبریز شکست خورد و بدنبال آن با تساوی مقابل ملوان بندرانزلی، طلایی پوشان اصفهان چهار امتیاز برتری را از دست رفته دیدند.

بنظر می رسد امسال در نیم فصل دوم لیگ برتر بیست و سوم نیز همین شرایط در نبرد ۲ تیم وجود داشته باشد و برنده این مسابقه بتواند نقش مهمی در تعیین قهرمان لیگ برتر داشته باشد. نتیجه بازی امشب علاوه بر تیم‌های سپاهان و تراکتور که با فاصله یک امتیاز و در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند، برای استقلال و پرسپولیس ۲ تیم بالانشین پایتخت و ملوان رده پنجمی نیز اهمیت دارد، زیرا برنده این پیکار می‌تواند ضمن فاصله گیری از تیم‌های تعقیب کننده، جایگاه صدرنشینان جدول را هم تهدید کند.

نگرانی سپاهان از اتفاقات بازی فصل گذشته در تبریز

سپاهانی ها که پس از پایان بازی فصل گذشته لیگ برتر به شدت نسبت به استفاده تماشاگران تراکتور از لیزر در طول بازی معترض بودند، این بار یک هفته پیش از بازی مهم ۲ تیم در یک مصاحبه جنجالی توسط رضا فتاحی، مدیر تیم فوتبال باشگاه سپاهان اعلام کردند: در صورت تکرار اتفاقات فصل گذشته در دیدار پیش روی سپاهان مقابل تراکتور در تبریز بازی نخواهند کرد و در هر دقیقه از مسابقه که باشد، تیم را از زمین بیرون خواهند کشید.

مدیر تیم فوتبال باشگاه سپاهان از سازمان لیگ خواست تا به این مسابقه توجه ویژه شود زیرا حساسیت این بازی بیش از هرچیز بر اهمیت ایجاد نظم و مدیریت صحیح مسابقه می‌افزاید و اتفاقات فصل گذشته دیدار این ۲ تیم تاسف‌برانگیز بود.

مدیر تیم فوتبال سپاهان در مصاحبه خود خاطرنشان کرد که در بازی فصل گذشته مقابل تراکتور حتی باوجود اینکه در طول مسابقه نیز بارها این موضوع را به ناظر مسابقه متذکر شدیم، هیچ حرکتی را از طرف وی ندیدیم و هیچ برخورد جدی با موضوع نشد.

مسعود سعیدی مدیر رسانه سپاهان نیز ۲ روز پس از مصاحبه جنجالی رضا فتاحی درخواست نظارت ویژه در دیدار مقابل تراکتور را مطرح کرد و اظهار امیدواری نمود با نظارت مسوولان فدارسیون و سازمان لیگ، از ورود لیزر به ورزشگاه یادگار امام (ره) جلوگیری شود.

وی از فدراسیون خواست تا از کمک‌داور ویدویی (VAR) برای این بازی بهره ببرد و گفت: انتظار ما آن است همانگونه که در بازی شهرآورد تهران از VAR استفاده شد، در این مسابقه حساس نیز، از کمک‌داور ویدویی استفاده شود که البته بنظر می رسد سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تمهید خاصی برای برآورده شدن انتظارات سپاهان انجام نداده باشند.

برگ برنده مورایس، بازگشت ۲ ستاره مصدوم

بدون تردید بازگشت پیام نیازمند و محمدجواد حسین‌نژاد، ۲ ستاره مصدوم سپاهان به ترکیب این تیم برگ برنده مورایس در دیدار امشب مقابل تیم خمز است بویژه آنکه کمتر کسی گمان می کرد این ۲ ملی پوش به بازی تبریز برسند.

پیام نیازمند که در آخرین بازی پارسال طلایی پوشان مقابل گل‌گهر از ناحیه پا مصدوم شده بود و حتی بدلیل این مصدومیت شانس حضور در اردوی تیم ملی را از دست داد، امشب در تبریز همراه تیم سپاهان است.

 

محمدجواد حسین‌نژاد دیگر ملی پوش سپاهان که در نیمه اول دیدار طلایی پوشان مقابل استقلال بدلیل مصدومیت قادر به ادامه بازی نشد، در بین ۲ نیمه جای خود را به آریا یوسفی داد و در ادامه بازی های لیگ و جام حذفی نتوانست سپاهان را در مصاف با شمس آذر، پیکان، فولاد و گل‌گهر همراهی کند و بمانند نیازمند شانس حضور در اردوی تیم ملی را از دست داد نیز بنظر می‌رسد به دیدار امشب سپاهان مقابل تراکتور برسد.

هر ۲ ستاره مصدوم سپاهان هرچند که در تمرینات گروهی و نخستین تمرین سپاهان در نقش جهان و در سال جدید که با حضور هواداران برگزار شد، حضور نداشتند ولی روز یکشنبه هفته جاری پابه‌پای سایر بازیکنان در مجموعه باغ فردوس اصفهان تمرین کردند و حالا مشخص شده است که این ۲ بازیکن شاخص برخلاف پیش‌بینی‌ها در تبریز همراه زردپوشان هستند.

 

بنظر می رسد امشب مورایس، نیازمند و حسین‌نژاد را از ابتدای بازی به زمین بفرستد، زیرا این ۲ مهره کلیدی، نقش مهمی در ترکیب سپاهان در لیگ بیست و سوم داشته اند و دست‌کم سپاهان در بازی حساس مقابل تراکتور برای غلبه به فضای ملتهب ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز نیازمند تجربه پیام نیازمند در قفس توری زردپوشان است.

ترکیب احتمالی سپاهان مقابل تراکتور

با توجه به بازگشت نیازمند و حسین‌نژاد به تمرینات سپاهان بنظر می‌رسد ترکیب سپاهان در بازی امروز به این صورت باشد:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد کریمی، امید نورافکن، محمدجواد حسین‌نژاد ، رضا اسدی، رضا شکاری و شهریار مغانلو

ترکیب احتمالی تراکتور مقابل سپاهان

سرمربی تراکتور در مصاف با سپاهان یکی از مهره‌های اصلی خود یعنی گوستاوو واگنین را بدلیل مصدومیت در اختیار ندارد و با توجه به این موضوع بنظر ترکیب سپاهان در بازی امروز به این صورت باشد:

حسین پورحمیدی، شجاع خلیل‌زاده، عارف آقاسی، مهدی شیری، محمد نادری، ریکاردو آلوز، صفا هادی، سیامک نعمتی، مهدی حسینی، مهدی عبدی و میلوش دلتیچ ‌

بازی امشب زیبا خواهد بود

بازی‌های اخیر ۲ تیم در لیگ برتر، شرایط فنی و وجود بازیکنان آماده در ترکیب ۲ تیم نوید آن را دارد که امشب فوتبال دوستان شاهد بازی زیبایی باشند بویژه آن که حضور ۲ سرمربی بادانش خارجی در نیمکت بر سطح بازی اثرگذار خواهد بود.

تراکتور ۶ بازی اخیر خانگی خود را با پیروزی به اتمام رسانده و در چهار دیدار گذشته خود ۱۰ امتیاز کسب کرده است و البته سپاهان نیز ۲ دیدار آخر خود در لیگ برتر را مقابل فولاد و گل‌گهر برده است که این آمار نشان از آمادگی ۲ تیم برای مصاف امشب دارد.

دیدار حساس تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز امشب (پانزدهم فروردین) در حالی برگزار خواهد شد که تراکتور سازی با یک بازی عقب افتاده و سپاهان با ۲ بازی عقب افتاده به ترتیب با ۳۸ و ۳۷ امتیاز در رتبه‌های سوم و چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند و برنده این مسابقه می تواند با امیدواری بسیار در ادامه مسابقات ظاهر شود.