رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی از روز گذشته در مورد پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق ابراز نگرانی کرده و زمان احتمالی آن را تا پایان ماه رمضان اعلام کرده‌اند.

به گزارش جارچی اخبار، رسانه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با بازتاب سخنان امروز سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تشییع و خاکسپاری سردار زاهدی در اصفهان نوشت: رئیس ستاد کل نیروی مسلح ایران روز شنبه بار دیگر با تهدید به تلافی اعلام کرد که دشمنان کشورش از این کشتار «پشیمان خواهند شد» و وعده یک «خسارت حداکثری» را داد.

تهران متعهد شده است که انتقام حمله هوایی روز دوشنبه به پایتخت سوریه را خواهد گرفت، اما مقامات اسرائیل در این باره اظهارنظری نکرده‌اند.

این رسانه صهیونیستی با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع سردار زاهدی نوشت: روز شنبه جمعیت حاضر در اصفهان شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم روز جمعه هشدار داد که اسرائیل «نمی‌تواند از عواقب حمله به دمشق بگریزد».

پیش‌تر نیویورک تایمز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده در حالت آماده باش قرار دارد و برای حمله احتمالی ایران که علیه مواضع اسرائیل یا آمریکا در منطقه آماده می‌شود.

سی‌ان ان هم نوشته بود که این حمله ممکن است در هفته آینده رخ دهد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا که با سی‌ان‌ان صحبت می‌کرد، گفت که ایالات متحده برای یک حمله «مهم» آماده می‌شود و هم واشنگتن و هم اورشلیم معتقدند پاسخ ایران «غیرقابل اجتناب» است.

سی‌بی‌اس نیوز در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده اطلاعات جمع‌آوری کرده است که نشان می‌دهد ایران در حال برنامه‌ریزی حمله‌ای است که شامل انبوهی از پهپادهای انفجاری شاهد و موشک‌های کروز است.

مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با سی‌بی‌اس صحبت کردند و گفتند که از زمان و هدف پاسخ پیش‌بینی‌شده ایران اطلاعی ندارند، اما گزارش‌ها می‌گوید انتظار می‌رود این پاسخ تا پایان ماه رمضان (هفته آینده) انجام شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به ملت قهرمان و انقلابی ایران اطمینان می‌دهیم فرزندان غیور و غیرتمند شما در ” سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ” ، به فضل الهی مطالبه ملی در مجازات پشیمان‌ کننده دشمن صهیونیستی و حامیان آن از ارتکاب جنایت ناجوانمردانه تروریستی اخیر در دمشق را تحقق خواهند بخشید.

رژیم صهیونیستی برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، روز سیزدهم فروردین‌ماه کنسولگری کشورمان در دمشق را بوسیله جنگنده‌های «اف‌۳۵ » هدف موشک قرار داد که منجر به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان شد.