مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف، ضبط و معدوم سازی بیش از ۶ تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان تبریز در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، یحیی شیری پور افزود: کشف و معدوم سازی این مقدار فرآورده خام دامی غیربهداشتی در جریان اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی از فرآیند حمل، توزیع و عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام ماه مبارک رمضان و نوروز صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی تیم های نظارتی اداره کل دامپزشکی از واحدهای بسته بندی، سردخانه ها، مراکز عرضه، قصابی ها، مرغ فروشی ها و سایر صنوف و واحدهای مربوطه ۶ هزار و ۳۰۵ کیلوگرم فراورده های خام دامی غیربهداشتی اعم از لاشه کشتار غیرمجاز و مواد غیر قابل مصرف انسانی در تبریز کشف و پس از اخذ مجوز از مراجع قضائی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

شیری پور به مردم توصیه کرد، هنگام خرید و مصرف هر نوع فرآورده های دامی به تاریخ دقیق تولید، انقضا و مهر اداره کل دامپزشکی توجه کافی داشته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان این اداره کل برسانند.