یک نماینده مجلس یازدهم گفت: مجلس آینده باید با همدلی و همراهی برای گره گشایی مشکلات مردم تلاش کند و در عین حال به عنوان نماینده مردم مطالبه‌گر باشد، بنا نیست استقلال خودشان را از دست دهند البته این هم به معنای تقابل نیست، زیرا می‌شود با استقلال و تلاش، مشکلات مردم را به شرط آرامش پیگیری کرد و به جای تنش آفرینی با همدلی و همزبانی آنها را برطرف کرد.

به گزارش جارچی اخبار، مجتبی یوسفی، درباره اقدامات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته گفت: ضمن تشکر از همکاران و آرزوی موفقیت برای برخی از آنان که به هر دلیل منتخب نشدند باید بگویم مجلس یازدهم به فرمایش رهبری نظام مسائل کشور را شناخت و برای اصلاح آنها حرکت کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم یادآور شد: اصلاح قانون بانکداری بعد از ۴ دهه صورت گرفت. قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ برای اولین بار در کشور مصوب شد، الان در کشور بحران بیکاری و اشتغال مخصوصاً در متخصصین را داریم که یکی از موضوعات این بود که به شرکت‌های دانش بنیان توجه شود و از واردات کالاهایی که در داخل قدرت توان ساخت آنها توسط شرکت‌های دانش بنیان وجود داشت، جلوگیری شود.

یوسفی افزود: قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و جلوگیری از امضاهای طلایی مصوب شد، که در برخی از اصناف در موردشان مقاومت وجود داشت اما این قانون در سال ۱۴۰۰ مصوب شد و جلوی امضاهای طلایی گرفته شد.

وی با بیان این‌که سعی شد به مناطق کم‌تر توسعه یافته توجه شود و مجلس مصوباتی را در این موارد داشت، اظهار کرد: اصلاح قانون برق به جهت حمایت از مردم، آبرسانی به بیش از ۳۰ هزار نیازمند و قرار دادن ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای محرومیت زدایی با همراهی این دولت اتفاق افتاد. آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی و جاده سازی با اختصاص اعتبار از سوی مجلس و همراهی دولت رخ داد. همچنین قانون جهش تولید مسکن و تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی و بستن مالیات بر صادرات محصولات خام از اقدامات دیگری بود که مجلس یازدهم انجام داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مورد قانون رتبه‌بندی معلمان و توجه به دغدغه به حق معلمان شریف که سال‌ها وعده داده شده بود، کار خوبی انجام شد و البته یک بخشی از دغدغه معلمان را جبران کرد و باز هم باید توجه شود. قانون خوب مجلس در خصوص توجه به معیشت بازنشستگان و همسان‌سازی ۹۰ درصدی با شاغلان هم‌تراز توسط مجلس یازدهم انجام شد که باید اجرایی شود. قانون اقدام راهبردی در مقابل تحریم‌ها با همراهی دولت مصوب شد. بیمه هنرمندان و قانون مالیات اصلاح شد که البته در شروعش است و باید به جای مالیات گرفتن از اقشار ضعیف و متوسط، حرکت کنیم به سمت گرفتن مالیات از سوداگران. این‌ها نکاتی بود که در این مجلس اتفاق افتاد و باید تلاش بیشتری شود روی هم رفته قوانین خوبی در مجلس قبل مصوب شد.

یوسفی در خصوص مجلس دوازدهم گفت: بالاخره برای قضاوت زود است آرزوی توفیق برای همکارانمان داریم و باید به توصیه حضرت آقا که باز هم مثل گذشته فرمودند، مسئولان تعامل همکاری و همدلی داشته باشند و از حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی جلوگیری شود و به نوعی تجربه بیشتر مدنظر باشد، چراکه مشکلات اقتصادی مردم را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: به فرموده حضرت آقا این مردم پیروز انتخابات بودند چراکه با همه مشکلات و ناامیدی‌هایی که دشمن به وجود آورد، آمدند. مجلس آینده باید با همدلی و همراهی برای گره گشایی مشکلات مردم تلاش کند و در عین حال به عنوان نماینده مردم مطالبه‌گر باشد، بنا نیست استقلال خودشان را از دست دهند البته این هم به معنای تقابل نیست، زیرا می‌شود با استقلال و تلاش، مشکلات مردم را به شرط آرامش پیگیری کرد و به جای تنش آفرینی با همدلی و همزبانی مشکلات مردم را برطرف کرد.

این نماینده گفت: ممکن است اختلاف سلیقه باشد و ممکن است مجلس بخواهد از ابزارهای نظارتی‌اش استفاده کند که اشکالی ندارد بنا نیست دو قوه مانند هم فکر کنند ولی باید آرامش داشته باشند و به دور از حاشیه باشند.