معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با توجه به محدودیت منابع آبی در سطح استان، بیان کرد: افزایش بهره‌وری و تغییر شیوه‌های آبیاری در بخش کشاورزی مراغه ضروری است.

به گزارش جارچی اخبار،  «شهرام شفیعی» روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید جهاد کشاورزی مراغه که در محل فرمانداری برگزار شد، افزود: در این زمینه انتقال یافته‌های جدید علمی به مزارع و باغات که جزو رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی است، راهگشا به نظر می‌رسد.

شفیعی: برای افزایش بهره‌وری آب از یافته‌های جدید علمی استفاده شود

وی ابراز امیدواری کرد که جهاد کشاورزی مراغه با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، در زمینه افزایش بهره‌وری آب پیشرو باشد و ادامه داد: نظارت و کنترل بازار، تامین امنیت غذایی و حفاظت از آب و خاک و زنجیره غذایی نیز مهم‌ترین اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

فرماندار: مراغه در تولید محصولات باغی و همچنین وسعت باغات قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی است

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز با اشاره به جایگاه بخش کشاورزی این شهرستان، گفت: این بخش در مراغه نقش مهمی در تحقق شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» دارد زیرا در کنار بخش گردشگری جزو محورهای توسعه شهرستان محسوب می‌شود.

مینویی: محدودیت منابع آبی بزرگترین مشکل بخش کشاورزری مراغه است

«مرتضی مینویی» افزود: مراغه در تولید محصولات باغی و همچنین وسعت باغات قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی است و محدودیت منابع آبی بزرگترین مشکل این بخش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از باغات و مزاع شهرستان همچنان به صورت سنتی آبیاری می‌شود، اضافه کرد: افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی شهرستان ضامن توسعه روزافزون منطقه و امنیت غذایی است.

«مینویی» راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی مراغه را هم مورد تاکید قرار داد و افزود: ۴۹ درصد از اعتبارات این صندوق دولتی است و پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان‌قیمت به بهره‌برداران حقیقی و حقوقی با کمترین پیچیدگی از جمله مزیت‌های فعالیت آن محسوب می‌شود.

وی این را هم بیان کرد که متاسفانه خشکسالی و بیمه نکردن محصولات کشاورزی در سال‌های اخیر، کشاورزان مراغه را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده و مدیریت جهاد کشاورزی در چنین شرایطی از حساسیت بسیار برخوردار است.

در این جلسه از زحمات «سعید خیراندیش» قدردانی و «هادی خرسندی» به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی مراغه معرفی شد.