رییس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تجربه تقسیمات کشوری تاکنون حساب شده و خوب نبوده است، گفت: تقسیمات کشوری بدون توجه به شهرسازی خسران است.

به گزارش جارچی اخبار، مهدی چمران ظهر شنبه در حاشیه مراسم افتتاح دسترسی جنوبی به حرم حضرت عبدالعظیم از بزرگراه شهید آوینی و رونمایی از ناوگان ماشین آلات سنگین که در شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص شایعات تجزیه ری به استان شرقی و غربی تهران اظهار کرد: هنوز در این زمینه اعلام رسمی صورت نگرفته است.

چمران با بیان اینکه تجربه ما در تقسیمات کشوری عموماً حساب شده و خوب نبوده است، گفت: متأسفانه تقسیمات کشوری را جدای از بحث شهرسازی مطرح می‌کنند و این یک خسران برای نقاط مختلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فقط به تقسیمات کشوری فکر کردن و شهرسازی را نادیده گرفتن به ضرر است و نتیجه درستی به دنبال نخواهد داشت افزود: در این زمینه آماده هستیم که در صورت مشورت اطلاعات و تجربیات را منتقل کنیم.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: اگر هم تصمیمی راجع به تقسیم استان تهران وجود دارد باید مشورت و مطالعه دقیق داشته باشند، چرا که موضوع فقط مسئله تقسیمات و موارد جغرافیایی نیست، بلکه بسیاری از موارد دیگر باید دیده شود.

وی در خصوص اینکه در صورت تقسیمات کشوری به پروژه‌های قابل احداث در ری آسیبی وارد می‌شود یا خیر گفت: در صورت اجرای صحیح این طرح تأثیرات مثبت و در صورت اجرای غلط قطعاً شاهد آسیب‌هایی خواهیم بود.

چمران در خصوص پروژه مذکور نیز اظهار کرد: اجرای پروژه‌های مختلف در کل شهر تهران است و جنوب و شرق و غرب فرق نمی‌کند و هر جا ضرورت باشد پروژه اجرا می‌شود و این دومین پروژه امسال در بزرگراه شهید آوینی بود و پروژه پارکینگ طبقاتی هم در این منطقه اجرایی خواهد شد.