سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب هزار و ۴۳۱ واحد متخلف در طرح نوروزی و رمضان خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد علی اسفنانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، گفت: طرحی مشترک از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ به لحاظ تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به گشت‌های مشترک گفت: ۱۰هزار و ۹۰۳ واحد گشت به محل احتمالی وقوع تخلف به جهت نظارت بر بازار اعزام شد و ۱۰۱ هزار و ۶۶۶ بازرسی انجام شده و ۳۰ هزار و ۵۲۳ واحد متخلف بودند و ۲۴ هزار و ۱۷۰ فقره پرونده تشکیل شده و هزار و ۴۳۱ واحد متخلف پلمب شد.

وی درباره پرونده های رسیدگی شده گفت: ۳۸ هزار و ۸۰۸ فقره آمار پرونده های ورودی در بخش کالا و خدمات بوده است که به ۲۱ هزار و ۱۳۹ پرونده در بخش کالا و خدمات رسیدگی و مختومه شده است. همچنین هزار و ۵۶۹ فقره در بخش بهداشت و درمان پرونده تشکیل شده که ۸۰۵ پرونده مختومه شده است همچنین در بخش قاچاق کالا ۱۰۳ پرونده وارد شده و برای ۳۱ فقره حکم صادر و مختومه شده است. در مجموع در این بخش ۳۸۴۸۰ پرونده وارد ۲۱۹۷۵ پرونده مختومه شده است.

وی درباره پرونده ها به تفکیک تخلفات در این طرح ادامه داد: در بخش گران‌فروشی ۹۸۴۹ پرونده در این مدت تشکیل شده است. عدم درج قیمت ۱۶۶۳۷ پرونده، ۱۱ مورد پرونده احتکار و درخصوص سایر موضوعات  نیز ۱۰۳۱۳ پرونده در این طرح تشکیل شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنان عدم درج قیمت بیشترین آمار تخلفات را دارد و ما بارها اعلام کرده ایم که این تخلفات در بازار تاثیر گذار نیست و باید به تخلفات دیگر توجه شود.

اسفنانی درخصوص پرونده های اجرای احکام خاطرنشان کرد: در این فاصله زمانی ۹۳۲۱ پرونده به اجرای احکام وصول شده و به ۸۴۳۲ فقره رسیدگی و حکم اجرا شده است و میزان محکومیت این تعداد پرونده ها ۲۷۸ میلیارد ریال بوده و ۱۷۲ میلیارد ریال حکم وصول و به خزانه دولت وارد شده است.

وی درباره تخلفات خودروسازان گفت: ما سالها به این تخلفات خودروسازان رسیدگی می کردیم اما یک رای وحدت رویه در این خصوص صادر شد و صلاحیت رسیدگی به تخلف عدم انجام تعهد از تعزیرات سلب و به قوه قضاییه و دادگاه‌های حقوقی ارجاع داده شد.