معاونت زنان و امورخانواده ریاست جمهوری گفت: ۸۰ درصد مشاغل خانگی بانوان هستند و به دنبال این هستیم که زمینه‌هایی برای صادرات این محصولات فراهم کنیم، صحبت‌های کرده‌ایم و امیدوار هستیم زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش جارچی اخبار، انسیه خزعلی، درباره این‌که معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری چه برنامه‌ای برای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در این معاونت با محوریت نقش زنان خواهد داشت، گفت: در یکی-دوسال گذشته در این رابطه کار کرده‌ایم و یک بخشی از بحث اشتغال زایی و کم شدن بیکاری بانوان به ۲.۵ درصد و کاستن از بیکاری بانوان مربوط به این برنامه و سیاست‌هایی است که دولت در زمینه به کارگیری بانوان، ایجاد شرایط اشتغال بانوان و تولید از طریق مشاغل خانگی انجام داده و این مساله بسیار پشتیبانی شده است.

معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری یادآور شد: قبلا هم گفته‌ام شاید اگر در دولت قبل آن تسهیلاتی که در نظر گرفته می‌شد ۲۰۰ میلیارد بود الان به ۵ هزار میلیارد رسیده است.

وی با بیان این‌که ۸۰ درصد مشاغل خانگی ما مربوط به بانوان است، ادامه داد: مشاغل خانگی یکی از راه‌های خیلی خوبی است که می‌تواند تولیدات را افزایش دهد ضمن این‌که برای خانم ها در کنار خانواده و فرزندان شان کار ایجاد می‌کند.

خزعلی با اشاره به این‌که برای مشاغل خانگی دنبال بازار فروش هستیم، تاکید کرد: هر استانی که می‌رویم معمولا اعتباراتی را برای بازارچه‌های زنان سرپرست خانوار و بانوانی که در مشاغل خانگی مشغول هستند اختصاص و اعتبار می‌دهیم و به دنبال این هستیم که زمینه‌هایی برای صادرات این محصولات فراهم کنیم، صحبت‌های کرده‌ایم و امیدوار هستیم زودتر به نتیجه برسد.