مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، هنر را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم خانواده و اجتماع دانست و گفت: هنرمند الگوی جامعه است و با خلق اثر هنری بین مردم تاثیر بگذارد.

به گزارش جارچی اخبار، کوروش زارعی درباره نقش هنرمندان در انتقال مفاهیم اجتماعی اظهارداشت: هنرمند در هر عرصه‌ای از سینما گرفته تا تئاتر، تلویزیون، تجسمی، شعر و خوانندگی الگوی جامعه است. این الگو می‌تواند با خلق اثر هنری بین مردم تاثیر بگذارد، فردی همچون یک بازیگر شناخته شده وقتی در زمینه جمعیت یا هر موضوعی کار هنری می‌کند، بر مردم تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: ما هنرمندان باید کارهایی تولید کنیم که غیرمستقیم و زیباشناسانه نسل فعلی را برای فرزندآوری ترغیب کنیم.

زارعی افزود: ما در عرصه‌های مختلف علمی و آموزشی در رشته‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری، دانش بنیان ، نظامی و … موفق عمل کردیم و همین صنعت هوا فضا امروز نتیجه این تلاشهاست. مملکت ما نیاز به جوانان خلاق، جسور و پرایده دارد و این جوانان با خلاقیت خود می‌توانند کشور را آباد کنند. اگر جوانی هم نباشد، ایده و خلاقیت و پیشرفتی هم نیست.

این بازیگر و کارگردان تئاتر بیان کرد: مسئولان هم با سرمایه‌گذاری بر روی فیلم، تئاتر و سریال‌ها می‌توانند از هنرمندان برای تولید اثر در زمینه تشویق به فرزندآوری گام بردارند. خیلی از چهره‌های شاخص ما منتظر یک پیشنهاد خوب در این عرصه هستند، به هر حال همه ما به وطن و سرنوشت کشورمان علاقه داریم، پس باید روی جوانان هنرمند سرمایه‌گذاری کنیم تا نتیجه‌اش را ببینیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: مملکت ما برای بیست تا پنجاه سال آینده نیاز به نیروی جوان دارد، اگر تولید آثار در این عرصه به خود هنرمند واگذار شود، خود آنها راه را بلد هستند چرا که هنرمند کار شعاری دوست ندارد. خودش می‌داند چطور بدون شعار و غیرمستقیم با خلق اثر، تاثیرگذاری کند اما اگر سفارشی محض و دستوری باشد، اثرش ضعیف می‌شود.

زارعی درباره علاقه‌مندی خود به ساخت اثری درباره اهمیت جوانی جمعیت گفت: بسیار مشتاق هستم اگر پیشنهادی باشد و حمایت شود با کمال میل کار می‌کنم تا هم در زمینه کمدی و هم کارهای جدی و اجتماعی در این عرصه ورود کنم و دست به تولید اثر بزنم.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت امسال برگزار خواهد شد.