نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش باید به روز باشد. سند تغییرات بنیادین هم این نکته را گفته است. ضمن رعایت اصول اما باید از شیوه‌ها و روش‌های به روز استفاده کنیم. یک ساعت دیر فکر کردن ما را یک سال به عقب می‌اندازد.

به گزارش جارچی اخبار، حمیدرضا حاجی‌بابایی در مورد ضرورت اجرای بدون کم و کاست برنامه هفتم توسط دولت و مجلس گفت: برنامه خوب نوشته می‌شود اما در طول ۵ سال به دلیل مؤلفه‌هایی که پایه‌های برنامه هفتم محسوب شده، تغییراتی به وجود می‌آیند که خود به خود در برنامه هم تغییرات ایجاد می‌شود. همه این اراده را دارند تا برنامه را اجرا کنند، اما با تغییرات در قیمت ارز و نفت، آمار و ارقامی که برای برنامه پیش‌بینی شده متفاوت می‌شود. بنابراین سیاست‌ها را باید دنبال کنیم اما نمی‌توان حتما به چارچوب‌های سخت‌افزاری برنامه اعتنا کرد.

وی ادامه داد: دوره‌های برنامه‌های ۵ ساله به این شکلی که وجود دارد گذشته است. ما به سال، به روز و ماه باید قدم برداریم. حتی در مورد بودجه سالانه هم اگر بخواهیم مصوباتی تصویب کنیم، بار دیگر در طول ۴-۵ ماه تحولاتی به وجود می‌آید و مجبور هستیم یکسری از مصوبات را تغییر دهیم. به همین دلیل برنامه یک مقدار معمولا ناپایدار است.

حاجی‌بابایی در پاسخ به این سوال که در حوزه آموزش و پرورش با توجه به حضور نسل جدید و با مطالبات و خواسته‌های متفاوتی که وجود دارد چقدر نیاز است تا در این حوزه تغییراتی در نگاه‌ها ایجاد شود، گفت: آموزش و پرورش باید به روز باشد. سند تغییرات بنیادین هم این نکته را گفته است. ضمن رعایت اصول اما باید از شیوه‌ها و روش‌های به روز استفاده کنیم. یک ساعت دیر فکر کردن ما را یک سال به عقب می‌اندازد.

وی افزود: شیوه‌ها، روش‌های تدریس و یادگیری با توجه به فضای مجازی و هوشمندسازی مدارس باید تغییر بپذیرد و حتما نیاز به فناوری‌های جدید، روش‌های تدریسی جدید و محتواهای فرآوری‌شده جدید است. اگر بگویم وضعیت آموزش و پرورش ما خوب است حرف خوبی نزدم اما بحث من شخص و فرد نیست. آنجا نیاز به کمک دارد، کشور باید به کمک آموزش و پرورش بیاید، دولت و مجلس باید به کمک آموزش و پرورش بیایند اگر همه نهادها به کمک آموزش و پرورش بیایند باز هم کم است.