مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی با اشاره به آمادگی فرودگاه تبریز برای اعزام زائران سرزمین وحی ، گفت: تمهیدات لازم برای اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از طریق این فرودگاه انجام شده است.

به گزارش جارچی اخبار، رامین آذری با بیان اینکه نخستین پرواز حج تمتع امسال روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود، افزود: عملیات رفت زائران خانه خدا تا ۲۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جزو نخستین ایستگاه های هوایی کشور برای اعزام زائران خانه خدا است و عملیات اعزام زائران طبق برنامه اعلام شده، انجام می شود.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: در این عملیات، چهار هزار و ۱۰۰ نفر از استان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

آذری، ادامه داد: نخستین پرواز حج عمره سال جاری روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود و ۱۶ اردیبهشت از جده به فرودگاه تبریز باز خواهد گشت.

در عملیات حج تمتع سال گذشته از فرودگاه تبریز، تعداد ۹ هزار و ۲۰۵ نفر از حجاج استان با ۴۲ پرواز اعزام و پذیرش شدند.

پروازهای فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز از روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز لغو شده بود.

آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و مسیرهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

فرودگاه سهند در سال ۱۳۷۴ تاسیس شد و تنها فرودگاه اقماری آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که در جنوب این استان قرار گرفته است و سالانه بیش از پنج هزار مسافر از تهران به فرودگاه سهند و بالعکس جابجا می‌شوند.