معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی از گردشگران ورودی به این استان و طبیعت گردان درخواست کرد تا در فصل بهار نسبت به رعایت مقررات و ضوابط زیست محیطی دقت کافی کنند.

به گزارش جارچی اخبار، علیرضا بایرام زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: از مردم، گردشگران و تورهای طبیعت‌گردی در آذربایجان شرقی تقاضا می شود تا قوانین حفاظتی محیط‌ زیست را در مناطق چهارگانه حفاظت شده استان با حساسیت و جدیت رعایت کنند.

وی بر ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری تاکید و اضافه کرد: با آغاز فصل طبیعت‌گردی در استان شاهد افزابش روز افزون حضور گردشگران در مناطق مختلف طبیعت استان هستیم که لازم است در راستای حفظ طبیعت از ایجاد و ظهور و بروز هر گونه آلودگی‌ها خودداری شود.

بایرام زاده مناطق چهارگانه حفاظت شده آذربایجان شرقی را شامل پارک ملی کمتال در بخش سیه رود شهرستان جلفا، پارک ملی ارسباران در شهرستان خداآفرین، منطقه دیزمار در خداآفرین و ورزقان و منطقه حفاظت شده سهند در اطراف تبریز اعلام کرد که حفظ و نگهداری این زیست‌بوم‌ها برای نسل‌های آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی یادآور شد: قوانین این مناطق به تورهای گردشگری و کانون اتومبیل رانی آذربایجان‌ شرقی ابلاغ شده است تا با رعایت قوانین محیط زیست، آسیبی به زیست‌ بوم‌های ویژه استان وارد نشود.