فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی مستقر در تبریز، گفت: پدافند هوایی ایران اسلامی هم اکنون در بالاترین سطح آمادگی و هوشمندی قرار دارد.

به گزارش جارچی اخبار، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی روز سه شنبه در دیدار با فرمانده گروه هشتم پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: نیروهای پدافند هوایی با تبعیت از فرماندهی کل قوا و در راستای عمل به وظایف تعریف شده، در زمان حاضر در بهترین و بالاترین سطح از آمادگی قرار دارند و به صورت حساس و هوشمند از فضای میهن اسلامی حراست می کنند.

وی با بیان اینکه افتخارات امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوزه ها و عرصه های مختلف حاصل اطاعت محض از فرامین فرماندهی معظم کل قوا است، اتحاد و همبستگی بین ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی را خصوصیت ویژه این نیروها دانست.

عظیمی ادامه داد: در سایه هماهنگی و هم افزایی بین نیروهای مسلح طی سال های پس از انقلاب اسلامی افتخارات بزرگی برای کشور رقم خورده است که عملیات “وعده صادق” نمونه ای از این هماهنگی ها بود که ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی را بر همگان آشکار ساخت و نشان داد جمهوری اسلامی به هیچ وجه اجازه نخواهد داد امنیت ملی اش خدشه دار شود.

سردار پاسدار مرتضی سیفی فرمانده گروه هشتم پدافند هوایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این دیدار، گفت: ارتشیان غیرتمند و دلاور در کنار سپاهیان جان بر کف همیشه و در همه حال در حراست و صیانت از حریم جمهوری اسلامی هستند و با همکاری و هماهنگی یکدیگر در جهت راهبردهای دفاعی ایران اسلامی گام برمی دارند.

نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نپاجا) یکی از چهار نیروی زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران است که وظیفه دفاع زمینی از حریم هوایی ایران را برعهده دارد.

پیشینه شکل‌گیری این نیرو به سال ۱۳۷۱ و تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا بازمی‌گردد.

از سال ۱۳۸۷ یگان‌های پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش نیز به این مجموعه اضافه شد و نیروی پدافند هوایی ارتش در سال ۱۳۹۸ با تفکیک از قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا، به عنوان چهارمین نیروی فعال ارتش، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.