رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

به گزارش جارچی اخبار، غلامرضا نوری در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و … برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

نماینده بستان آباد در مجلس تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی اطلاعی است یا از عدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان های بر پایه پزشکی هسته ای این فعالیت را دنبال می کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت ها در کشور ما در مسیر صلح آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی تابند و سعی می کنند از هر فرصت و بهانه ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت های کشور ما تحت نظارت آن ها است و صلح آمیز بودن صنعت هسته ای ما را تایید می کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.