معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: سیاست‌های حمایتی دولت سیزدهم باعث افزایش تولید ۲۲۰ هزار تنی انواع آبزیان شده است.

به گزارش جارچی اخبار، ” سید حسین حسینی ” روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: پارسال یک میلیون و ۴۸۰ هزار تن انواع آبزیان در کشور تولید شد که پیش بینی می شود امسال این میزان به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

وی با اشاره به افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های شور، دریا، کرانه و پس‌کرانه افزود: در راستای افزایش تولید زیرساخت‌های پرورش آبزیان در سواحل ‌سراسر کشور توسعه می‌یابد.

معاون زیر جهاد کشاورزی یاد آورشد: وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در کشور از ظرفیت‌های اصلی در حوزه تولید غذا، پرورش آبزیان و اشتغال محسوب می‌شود.

حسینی تصریح کرد: استان بوشهر در عرصه تولید آبزیان از سابقه طولانی برخوردار است و همواره توسعه طرح‌های دریا محور در سواحل در دستور کار خود قرار داده است.

وی از ایجاد شهرهای مولد در سواحل خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم ایجاد خانه و خانواده‌های مولد در قالب کانون یا شهر مولد است که استان بوشهر در این عرصه پیشتاز است.

رییس سازمان شیلات ایران از اجرایی شدن مصوبه سفر رئیس جمهور در زمینه ایجاد خانه و یا شهر مولد در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این راستا اراضی مورد نظر در اجرایی شدن شهر مولد از منابع طبیعی به شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر تحویل شد و امسال این مهم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی بیان کرد: در شهرهای مولد در واگذاری اراضی در قالب زمین مسکونی، تولید هم در دستور کار قرار می‌گیرد و در سواحل طرح‌های پرورش آبزیان اجرایی می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توسعه سواحل در اجرایی شدن شهرها و کانون‌های مولد را یکی از طرح‌های مهم شیلات دانست و گفت: نگاه سازمان شیلات به دریا و سواحل توسعه دریامحور است.