مدیر هنرستان فنی شهید شکاری مراغه گفت: یکی از خیران این شهرستان هزینه خیرات سالگرد فوت همسرش به میزان حدود ۱۰ میلیارد ریال را برای تجهیز این هنرستان صرف کرد.

به گزارش جارچی اخبار، «هادی فاتحی اقدم» روز یکشنبه افزود: این خیر نیک‌اندیش «پروین کاظمی آتش‌بیگ» نام دارد و با مساعدت وی و برای اولین‌بار، کارگاه مستقل رایانه در این هنرستان راه‌اندازی شد.

وی با تاکید بر اینکه این عمل خیر شرایط لازم برای آموزش بهتر هنرجویان را فراهم می‌کند، افزود: این کارگاه رایانه به ۲۰ دستگاه رایانه نسل ۱۳، تلویزیون ۵۵ اینچ و ۶ دستگاه دوربین مداربسته مجهز شد.

«فاتحی اقدم» این را هم بیان کرد که اکنون حدود ۷۰۰ هنرجو در هشت رشته شامل «مکانیک خودرو»، «تعمیر موتور»، «ماشین ابزار»، «ساختمان»، «الکتروتکنیک»، «صنایع چوب»، «کابینت‌سازی» و «برق ساختمان» در هنرستان شهید شکاری در حال تحصیل هستند.

وی با تاکید بر اینکه این هنرستان با تاریخ تاسیس ۱۳۴۷ شمسی به رسیدگی و تجهیز نیاز دارد، اضافه کرد: هفت فضای سرپوشیده هزار و ۶۰۰ متری در این هنرستان وجود دارد و با مشارکت خیران می‌توان شرایط مطلوبی برای تعلیم و تربیت هنرجویان فراهم کرد.

هنرستان شهید شکاری مراغه اکنون حدود ۲۰ هکتار وسعت دارد و ۹۳ معلم و کادر دفتری مدیریت آموزش و پرورش مراغه در این هنرستان مشغول به کار هستند؛ هنرستانی که فضای مساعد برای توسعه دارد و می‌تواند مورد توجه خیران مدرسه‌ساز هم قرار گیرد.

گفتنی است امام جمعه مراغه مدتهاست که در محافل مختلف از مردم شهرستان می‌خواهد تا بخشی از هزینه‌های خیرات و به ویژه ولیمه را به کارهای نیک دیگری سوق دهند.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی که در آیین افتتاح این کارگاه رایانه نیز حضور داشت، در آیین جشن گلریزان امسال در ۱۸ فروردین ماه نیز تاکید کرد که مردم در مناسبت‌های مختلف از جمله تشرف به حج به جای هزینه‌های هنگفت ولیمه، بهتر است تا بخشی از مبلغ را به سایر امور خیر اختصاص دهند.