رییس قوه قضاییه گفت: اخیرا اتفاقاتی در صحنه جهانی و منطقه‌ای رخ داد که به واسطه آن اتفاقات، جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای ارتقای محسوسی پیدا کرده و بر بازدارندگی، عزت و شوکت نظام ما در منطقه و دنیا افزوده شد.

به گزارش جارچی اخبار، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری استان هرمزگان تصریح کرد: برهمین اساس باید از این فرصت پیش آمده بهره بگیریم و ارتباطات وثیق و تعریف شده خود را با کشورهای منطقه‌ای و غیر منطقه‌ای توسعه و عمق ببخشیم.

وی در ادامه بیان کرد: موضوعات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بر یکدیگر تاثیر دارند و توجه به امور فرهنگی از اولویت مهمی برخوردار است؛ در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه‌ها حتی شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید به امور فرهنگی توجه کنند.

رییس عدلیه با اشاره به اینکه قاچاق یکی از مشکلات اساسی کشور است، گفت: از یک طرف در مقوله بنزین با ناترازی در تولید و مصرف مواجهیم و از طرفی دیگر در کشور ما بنزین و گازوئیل قاچاق می‌شود که باید تلاش کنیم این مشکل را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای یادآور شد: نیروهای مسلح ما به پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی نائل شده‌اند و نکته قابل تامل آنکه این پیشرفت‌های چشمگیر در زمان تحریم‌ها اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: مردم ما شایسته خدمت بیشتر هستند، مردم در زمینه‌های مختلف معیشتی، تامین مسکن و برخی امور فرهنگی با مسائل و مشکلاتی مواجه هستند؛ همه ما مسئولان و کارگزاران برای رفع این مسائل و مشکلات باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم.

مشکلات مردم را نمی‌توان با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات درک کرد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات مردم را نمی‌توان با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات درک کرد، گفت: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن ها را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه دشمن، اخلاق، فرهنگ، آموزه‌های دینی و اسلامی ما را هدف گرفته است و اگر به مقوله فرهنگی توجه نکنیم ممکن است تبعات این امر به مقولات امنیتی نیز سرایت کند، افزود: ما مسئولان باید با روحیه جهادی، حضور میدانی، تعریف شده و هدفمند در میان مردم، پیوسته دغدغه رفع مشکلات آن ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با نشستن در اتاق و دریافت گزارشات نمی‌توانیم مسائل و مشکلات مردم را به طور کامل درک کنیم.

رییس قوه قضاییه اضافه کرد: مشارکت مردم در امر مهم جهش تولید که شعار و هدف اساسی سال است؛ با حرف زدن محقق نمی‌شود بلکه باید زمینه‌ها و بسترهای مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنیم؛ در این رابطه دولت باید از تصدی گری خود بکاهد و بر حمایتگری و نظارت خود بیفزاید.

وضعیت انبارهای اموال تملیکی هرمزگان بهبود یافته است

رییس قوه قضاییه همچنین به سفر قبلی خود به استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: نسبت به سفر قبلی خود به استان هرمزگان در اسفند ۱۴۰۰ شاهد هستم که این استان به لحاظ شاخص‌های مشخصی از جهت‌های گوناگون پیشرفت‌های محسوسی داشته است.

وی گفت: وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان همچون سایر مناطق کشور به شکل چشمگیری بهبود یافته است؛ البته همچنان نواقص و کاستی‌هایی در این حوزه وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها اقدامات عاجلی را در دستورکار قرار دهیم.