یک فعال کارگری در استان گلستان از مسئولان و متولیان خواست تا از نزدیک و با حضور در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مشکلات، مطالبه‌ها و خواسته‌های جامعه کارگری را بررسی و برای رفع این مشکلات چاره‌جویی کنند.

به گزارش جارچی اخبار، علی اصغر دهسنگی اظهار کرد: امنیت شغلی و پایین بودن دستمزد مهم‌ترین خواسته‌های کارگران است و رشد تولید در گرو تامین امنیت شغلی و اقتصادی جامعه کارگری است. کارگر ستون فقرات اقتصاد تولیدی و کاری در کشور است.

رئیس هئیت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی گلستان ادامه داد: مزد کارگران در سال ۱۴۰۳ در حالی تعیین شد که رقم آن نمی‌تواند مشکلات معیشتی کارگران و بازنشستگان را مرتفع کند. دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم تعیین شود چون که نرخ تورم هر سال چندین بار افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد دستمزد کارگران صرف اجاره‌بها می‌شود و جامعه کارگری بیشترین آسیب را از تورم تحمل می‌کند. مسئولان ساخت مسکن برای کارگران را با جدیدیت دنبال کنند، تاکنون برای ساخت مسکن کارگران اقدام خاصی صورت نگرفته است.

به گفته وی؛ کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند حال آنکه حقوق یک کارگر حداقل باید ۱۵ میلیون باشد. مسئولان باید مشکلات جامعه کارگری را از نزدیک بررسی کنند.

وی افزود: قراردادهای موقت کار امنیت روانی جامعه کارگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و باید قراردادها دائمی شود. نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی که به مجلس راه پیدا کردند در اولین اقدام قراردادهای کارگران را دائمی کنند.