سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش واکنش نشان داد.

به گزارش جارچی اخبار، طحان نظیف درباره صحبت‌های روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش گفت: بررسی صلاحیت اعضای خبرگان برعهده فقهای شورای نگهبان است و تاکید این عزیزان همیشه بر اجرای قانون بوده این حرف‌ها هم تازگی ندارد ظاهرا برخی وقتی تایید می‌شوند سطح درک اعضای شورای نگهبان بالاست وقتی هم رد می‌شوند نظر دیگری دارند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره اینکه چرا دلایل به صورت علنی به آقای روحانی داده نمی‌شود یا مهر محرمانگی برداشته نمی‌شود تا نسبت به انتشار آن در عموم اقدام کند، گفت: این موضوع بارها گفته شده که دلایل رد صلاحیت به افراد اعلام می‌شود و انتشار عمومی آن نیاز به مجوز و مصوبه مجلس دارد.

وی درباره اینکه آیا دلایل دیگری درباره رد صلاحیت آقای روحانی مطرح بوده یا خیر، گفت: تایید صلاحیت خبرگان بر عهده فقهای شورای نگهبان است. اطلاع رسانی به صورت مکتوب بوده و موارد دیگر هم بوده که به ایشان اعلام شده و آن مواردی که اعلام شد، دقیق نبوده است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس‌جمهور سابق اخیرا از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام!