سرپرست تیم ملی وزنه‌برداری گفت: یکی از مهمترین اهداف کمیته فنی پوست‌اندازی و جوان‌گرایی در تیم ملی است، با این راهبرد فدراسیون به دنبال آن است که نسل خوبی را برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس آماده کند.

به گزارش جارچی اخبار، اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از روز اول اردیبهشت سال جاری با حضور ۱۲ پولادمرد د در حال برگزاری است. این اردو زیر نظر نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی و سهراب مرادی و بهمن زارع به عنوان مربیان تیم ملی در محل فدراسیون وزنه‌برداری برگزار می‌شود. سرپرستی این تیم بر عهده بهادر مولایی دارنده مدال نقره پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۳ جهان در دسته فوق‌سنگین است.

بنا بر اعلام فدراسیون وزنه‌برداری این اردو با هدف آمادگی تیم ملی وزنه‌برداری برای بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی ۲۰۲۴ منامه است. در اردوی تیم ملی هم نفرات با تجربه و مدال‌آور جهانی حضور دارند و هم جوانان در کنار این بزرگان کسب تجربه خواهند کرد تجربه‌ای که می‌تواند آنان را برای حضور در رقابت های آینده آماده سازد.

حمید زارع، عبدالله بیرانوند، ایلیا صالحی‌پور، علی عالی‌پور، میرمصطفی جوادی، علیرضا عباسپور، علیرضا معینی، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع، آریا پایدار، آیت شریفی و علی داودی ۱۲ وزنه‌بردار حاضر در اردوی تیم ملی هستند.

بهادر مولایی  به تشریح مهم‌ترین اهداف این اردو پرداخت که

متن کامل این مصاحبه در زیر آمده است؛

به نظر می‌رسد که بهادر مولایی به کادر فنی تیم ملی اضافه شده است؟

من در این دوره از اردو به عنوان سرپرست در کنار تیم ملی هستم و در حد توان سعی دارم که مثمرثمر باشم و امیدوارم بتوانم نقش کوچکی در آماده‌سازی پولادمردان ایران برای در المپیک و مسابقات جهانی داشته باشم. این دوره با حضور ۱۲ وزنه‌بردار با تجربه و جوان در حال برگزاری است.

ارزیابی شما از شرایط المپین‌های وزنه‌برداری چیست؟

جام جهانی تایلند به تازگی پایان یافته و ۲ المپین (میرمصطفی جوادی و علی داودی) ما در حال ریکاوری هستند. البته علی داودی، آیت شریفی و میرمصطفی جوادی شرایط بسیار خوبی دارند و تا المپیک به شرایط ایده‌آل خود خواهند رسید. دیگر وزنه‌برداران نیز در اردو هستند و تمرینات خود را دنبال خواهند کرد تا بتوانند رکوردهای لازم را برای رسیدن به مسابقات جهانی منامه کسب کنند.

چرا علیرضا یوسفی به این اردو دعوت نشد؟

عیلرضا از خوب‌های وزنه‌برداری ایران است اما یک جراحی سرپایی داشته و بعد از درمان به اردو خواهد آمد.

شانس رضا دهدار برای رسیدن به المپیک چقدر است؟

بعد از اتفاقات تایلند مصاحبه‌هایی از مسوولان فدراسیون در خصوص احتمال رسیدن او به المپیک شد اما باید منتظر احتمالات باشیم. سرنوشت دهدار به تصمیم کشورهای دیگر بستگی دارد.

 

اردو متشکل از جوانان و باتجربه‌ها است آیا راهبرد خاصی در دستور کار فدراسیون قرار گرفته است؟

بله یکی از مهمترین اهداف کمیته فنی و ریاست فدراسیون پوست‌اندازی در تیم ملی است. البته پوست‌اندازی به معنای کنار گذاشتن قهرمانان نیست بلکه دعوت از جوانانی است که ظرفیت رسیدن به مدال جهانی و آسیایی را دارند. با این راهبرد فدراسیون به دنبال آن است که نسل خوبی را برای المپیک ۲۰۲۸ لس‌آنجلس آماده کنیم.

وزنه‌برداری ایران مشکل جایگزینی قهرمانان دارد آیا شما هم این را قبول دارید؟

در تیم وزنه‌برداری ایران قهرمانان بزرگی حضور دارند اما در هر وزن نیاز به چند مدعی داریم تا انتخابی‌ها در بالاترین سطح برگزار شود. قهرمانان خوبی مانند جوادی، دهدار، معتمدی و شریفی اکنون حضور دارند و در کنار این قهرمانان باید نخبگان دیگری نیز تربیت شود تا برای رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک مشکلی نداشته باشیم.

اگر این راهبرد پیاده شود باید منتظر نتایج درخشان در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ باشیم.

بله، اگر وزنه‌برداری ایران به روزهای اوج خود بازگردد، بی‌تردید در بازی‌های آسیایی و المپیک ۲۰۲۸ می‌توانیم نتایج گذشته را تکرار کنیم.

با ارزیابی که شما از اردوها دارید چه زمانی پولادمردان به اوج آمادگی خواهند رسید؟

الان شرایط بسیار خوب است و المپین‌ها در حال ریکاوری هستند. پیش‌بینی من این است که نفرات تا یک ماه و نیم دیگر به اوج آمادگی برسند. این اردوها به صورت مستمر تا المپیک ادامه دارد.

دسته فوق‌سنگین همیشه برای ایران مهم است. به عنوان یکی از مدال‌آوران، این دسته المپیکی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در دسته فوق سنگین علی داودی حضور دارد که با وجود جوانی توانست مدال نقره المپیک را کسب کند او با تجربه است. البته در این دسته چهار مدعی از ایران، گرجستان، ارمنستان و بحرین حضور دارند که رقابت را سخت کرده است. علی داودی نیز با تجربه و می‌تواند با یک رکورد خوب رقیبان را به چالش بکشد و به سکوی المپیک برسد