رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: آمادگی کامل برای برگزاری دومین مرحله دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر وجود دارد و یکهزار و ۳۲۷ شعبه احذ رای برای انتخابات این دوره در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از  استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی چهارشنبه شب اظهار کرد: مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ساعت هشت صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر آغاز می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان گرامی با در دست داشتن مدارک شناسایی نظیر کارت ملی، شناسنامه، گواهی نامه رانندگی، کارت پایان خدمت و پاسپورت می توانند در انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر از میان ۱۲ نامزد راه یافته به مرحله دوم ۶ نامزد به مجلس راه خواهند یافت.

وی با اشاره به اینکه دور دوم انتخابات در حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر به صورت تمام‌الکترونیکی برگزار خواهد شد، تشریح کرد: یک هزار و ۳۲۷ شعبه اخذ رای در سه حوزه انتخابیه، آماده دریافت آرای شهروندان می باشند که از این تعداد، ۵۱۷ شعبه در روستاها و ۸۱۰ شعبه در شهرها مستقر می باشند.

محمدی بیان کرد: از کل شعبه های اخذ رای، ۱۵۳ شعبه به صورت سیار در خدمت شهروندان خواهند بود.

وی افزود: کلیه رأی‌دهندگان مرحله دوم می توانند منحصراً در حوزه انتخابیه‌ای که در مرحله اول انتخابات در آنجا رأی داده‌اند، در پای صندوق های رای حاضر شوند.

مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی در حوزه های «تبریز، آذرشهر و اسکو»، «میانه» و «شبستر» به دوره دوم کشیده شده و ۱۲ نفر در این مرحله برای تصدی ۶ کرسی به رقابت خواهند پرداخت.

در مرحله نخست انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز ۲ نفر و میانه یک نفر به طور مستقیم راهی مجلس شدند و هشت نفر از تبریز برای تعیین چهار نماینده، ۲ نفر از میانه برای تعیین یک نماینده و ۲ نفر از شبستر برای تعیین یک نماینده راهی دور دوم شدند.

مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار می شود.