در دولت سیزدهم هفت و نیم میلیون پوشش فیبر نوری ایجاد شده و تا پایان ۱۴۰۳ این تعداد به ۱۴ میلیون خواهد رسید

قائم مقام وزیر ارتباطات گفت: امروز رئیس جمهور به این نکته اشاره داشت که به واسطه ایجاد ۷.۵ میلیون پوشش فیبرنوری، مردم می‌توانند از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنند. این ادعا که برخی می‌گویند رئیس جمهور گفته‌ هفت و نیم میلیون نفر در حال استفاده از فیبرنوری هستند، بی‌اساس است.

به گزارش جارچی اخبار، امیر محمد لاجوردی در گفت و گو با ایرنا، درباره توسعه فیبرنوری در کشور گفت: در دولت سیزدهم هفت و نیم میلیون پوشش فیبر نوری ایجاد شده و تا پایان ۱۴۰۳ این تعداد به ۱۴ میلیون خواهد رسید.

رئیس سازمان رگولاتوری تامید کرد: تا پایان دولت سیزدهم نیز میزان پوشش فیبرنوری به ۲۰ میلیون خانوار خواهد رسید. این کار بزرگی بود که در حال انجام است. علاوه بر آن، در برنامه هفتم آمده است که تا پایان سال ۱۴۰۷ این ۲۰ میلیون پوشش فیبرنوری به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شود.
لاجوردی افزود: در شهرهایی که پوشش فیبرنوری را افتتاح می‌کنیم این امکان فراهم می‌شود اگر مردم درخواست اتصال دهند شرایط اتصال‌شان فراهم باشد.
وی تصریح کرد: اکنون فیبرنوری به نزدیکی خانه‌های مردم رسیده و با حفاری خیابان‌ها و کوچه‌ها پوشش ایجاد شده است.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: استان قم دومین استان و شهر قم نخستین کلان شهری است که به طور کامل به فیبرنوری متصل شده است.

وی افزود: امروز آقای رئیس جمهور بارها به این نکته اشاره کردند که به واسطه ایجاد هفت و نیم میلیون پوشش فیبرنوری، مردم می‌توانند از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنند و امکان اتصال فراهم شده است. این ادعا که برخی دارند و می‌گویند رئیس جمهور گفته‌اند اکنون هفت و نیم میلیون نفر در حال استفاده از فیبرنوری هستند، بی‌اساس است؛ پوشش فیبرنوری لازمه اتصال است.
لاجوردی گفت: در شش ماهه دوم سال برنامه‌ای برای تحریک تقاضای اتصال به فیبرنوری از سوی مردم را داریم تا به این واسطه اتصالات افزایش یابد.
وی درباره آغاز پروژه ایجاد فیبرنوری در تهران گفت: این پروژه در تهران به شکل آرام پیش می‌رود و باهمکاری شهرداری این کار سرعت خواهد گرفت.

تحریف‌های آذری جهرمی ادامه دارد

آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت گذشته با “تحریف” سخنان رئیس‌جمهور مدعی شده که آقای رئیسی گفته‌اند «اکنون هفت و نیم میلیون ایرانی از فیبر نوری استفاده می‌کنند».

این در حالی است که رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح طرح پوشش سراسری شبکه فیبر نوری استان قم، گفت: «در سراسر کشور اعلام آمار هفت و نیم میلیون خانواده ایرانی که می‌توانند [از فیبر نوری] استفاده کنند اعلام امیدبخشی است».

همانطور که از سخنان رئیس‌جمهور مشخص است، اشاره آقای رئیسی به گسترش پوشش شبکه فیبرنوری برای استفاده هفت و نیم میلیون خانوار ایرانی است، اما آذری جهرمی با تحریف سخنان رئیس‌جمهور مدعی شده که وی گفته «اکنون هفت و نیم میلیون ایرانی از فیبر نوری استفاده می‌کنند».

محمداحسان خرامید مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات هم در واکنش تحریف آذری جهرمی گفت: آقای جهرمی،بگذارید مردم از فیبرنوری پرسرعتی که شما فراهم نکردید ولی دولت سیزدهم در حال تحقق آن است بهره مند شوند،بازهم مثل موضوع اقتصاد عجله کردید،حوزه خودتان هم درست نمیشناسید، رئیس جمهور بیان کردند می‌توانند استفاده کنند نه استفاده میکنند، عدد۷.۵میلیون “پوشش”است که لازمه اتصال است.

«عیسی زارع‌پور» که از روز نخست حضور خود در وزارت ارتباطات تصمیم گرفت کاری ۱۰ ساله را ظرف مدت سه سال به ثمر برساند به این نکته اعتقاد دارد که مهم نیست چه زمانی و در چه دولتی مردم ثمره فیبرنوری که ایجاد اینترنت پرسرعت است را ببینند و مهم این است که دولت سیزدهم کاری که از نظر دیگران نشدنی بود را انجام داد. به اعتقاد وی آینده کشور در حوزه ارتباطات به یک فناوری مهم گره‌خورده است؛ فیبر نوری.