فرماندار چاراویماق گفت: روز گذشته رئیس مرکز جهاد آبرسانی کشور و همراهانش از این شهرستان بازدید کردند و رفع تنش آبی ۱۵ روستا تا پایان سال جاری را در دستور کار قرار دادند

به گزارش جارچی اخبار، یاسین توکلی افزود: رفع تنش آبی این شهرستان در مرحله نخست از طرح جهاد آبرسانی، مورد توجه قرار نگرفته بود و حضور رئیس مرکز جهاد آبرسانی کشور و همراهانش در این شهرستان پس از پیگیری‌های سال گذشته میسر شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰ روستای این شهرستان در وضعیت تنش آبی قرار دارد، افزود: روستای هدف در مرحله نخست «گویجه قلعه» تعیین شد و منابع مالی مورد نیاز برای رفع تنش آبی ۱۵ روستا از محل منابع ملی و استانی و مشارکت خیّران نیک اندیش تامین می‌شود.

فرماندار چاراویماق این را هم بیان کرد که چاراویماق رودخانه‌های روان و پرآبی دارد اما نبود سد در این شهرستان موجب شده تا این آب‌های سطحی بدون استفاده از منطقه خارج ‌شود.

وی همچنین از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خواست نسبت به تخصیص اعتبارات لازم از محل منابع داخلی و مصوبه‌های سفر رئیس‌جمهور توجه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشند.

شهرستان چاراویماق با ۳۱ هزار جمعیت در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است و وجود منابع آبی غنی، موجب شد تا نخستین مجوز گردشگری کشاورزی آذربایجان‌شرقی طی سال ۱۴۰۰ در این شهرستان صادر شود.