نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تبیین معارف رضوی و نشر فرهنگ محبت، مهرورزی و کرامت خاص امام رضا (ع) می تواند هجمه های فرهنگی ساخته غرب را از بین ببرد.

به گزارش جارچی اخبار،حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه در دیدار خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی که در قالب طرح زیر سایه خورشید به استان سفر کرده اند با تبریک روز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر با اشاره به آثار حضور خادمان در شهرهای مختلف گفت: این حضور باید باعث تعمیق فرهنگ رضوی در بین مردم باشد .

وی گفت: طبق نصّ صریح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، حضرت معصومه (س) بعد از حضرت زهرا (س)، دومین بانویی هستند که دارای مقام شفاعت گسترده و جهانشمول هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فضائل متعدد حضرت فاطمه معصومه (س) افزود : این فضائل باعث شده تا روز ولادت آن حضرت به عنوان روز دختر تعیین شود .

وی خاطرنشان کرد: روز دختر بهانه ای برای پاسداشت جایگاه والا و مقام دختران عزیز است.

وی در ادامه با اشاره به درس هایی که می توان از سبک زندگی امام رضا آموخت گفت: تبسم و لبخند باید در جامعه همگانی باشد و با همدیگر خوش رو و مهربان باشیم نباید جامعه به سمت پرخاشگری و عصابانیت برود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار ترویج عملی فرهنگ رضوی توسط خدام امام رضا (ع) شد و افزود: خادمی حضرت رضا(ع) تنها به لباس خادمی و حضور در حرم مطهر منحصر نمی شود بلکه تمام شئون زندگی خادمان بارگاه رضوی باید امام رضایی باشد.

وی اظهار کرد: رفتار، گفتار، منش، معاشرت و زندگی خادم باید رنگ و بوی امام رضایی داشته باشد؛ به طوری که رضایت و خشنودی حضرت رضا (ع) را به دنبال داشته باشد.

تعدادی از خدام بارگاه منور رضوی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دیدار کردند.