معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: با پایان مهلت مسکوت ماندن لایحه تشکیل وزارت بازرگانی، بار دیگر این موضوع را در مجلس دوازدهم پیگیری می‌کنیم.

به گزارش جارچی اخبار، سید محمد حسینی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه پس از حضور در پای صندوق رای در گفت و گو با خبرنگاران درباره اقدام دولت در پیگیری لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس دوازدهم گفت: نمایندگان مجلس یازدهم لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی را برای ۶ ماه مسکوت گذاشتند که از آذرماه سال گذشته آغاز و خردادماه امسال این ۶ ماه پایان می یابد.

حسینی ادامه داد: با پایان این ۶ ماه، دولت مجددا خواهان پیگیری این لایحه پیگیری می شود که با نمایندگان مجلس دوازدهم این موضوع را دنبال می کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به تعامل دولت در آغاز به کار خود با مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: از ابتدای فعالیت دولت ارتباط و تعامل سازنده ای با مجلس یازدهم داشتیم و نمایندگان هم در رای اعتماد به کابینه دولت مردمی همراهی کردند و در طول این مدت تلاش کردیم به تذکرات و سوالات پاسخ دهیم و اگر جایی سوءتفاهمی وجود داشت آن ابهام را برطرف کردیم.

وی افزود: در مجموع همکاری خوبی بین دولت و مجلس یازدهم برقرار بوده است و امیدواریم در مجلس دوازدهم این همدلی و هم افزایی و همکاری که مطالبه جدی رهبر انقلاب است افزایش یابد. زیرا در فضای تنش نمی توان به خوبی به مردم خدمت کرد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که با توجه به تعامل و همکاری بین دولت و مجلس یازدهم، نمایندگان دور جدید مجلس هم مانند دوره‌های قبلی با دولت همکاری، همدلی و هم‌افزایی داشته باشند.

رقابت ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۴۵ نماینده راس ساعت ۸ صبح امروز – جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه – در ۱۵ استان آغاز شد.

امروز مردم کشورمان با حضور در پای صندوق های رای در ۲۲ حوزه انتخابیه شامل تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، سرنوشت ۴۵ کرسی باقیمانده قوه مقننه را تعیین می کنند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده است و انتخابات در این مرحله در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابیه تهران نیز طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در مرحله اول یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود و از بین نامزدها ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که امروز برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان به رقابت می پردازند.

طبق قانون کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده اند. همچنین افرادی که در دور اول رأی نداده اند می‌توانند در این دوره رأی دهند.

رأی‌دهندگان الزاما با پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند رای خود را به صندوق بیندازند.