داور بازنشسته فوتبال کشورمان با بیان اینکه در زمان قضاوتش، به او پیشنهاد مستقیمی برای رشوه گرفتن نشده است، گفت: با این حال من هم در آن زمان چیزی‌هایی می‌شنیدیم و معتقدم باید با تمامی خاطیان، برخورد جدی شود.

به گزارش جارچی اخبار،محمدرضا اکبریان در واکنش به حاشیه‌های اخیر ایجاد شده در خصوص فساد در فوتبال کشورمان، اظهار داشت: متاسفانه در این چند وقت صحبت‌هایی را شنیدیم که زیبنده جامعه داوری نیست و به این قشر خدشه وارد می‌کند. باید با شفاف‌سازی و برخورد با متخلفان، این شرایط را اصلاح کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در زمان داوری و قضاوت خود پیشنهادی دریافت کرده است؟ تاکید کرد: به صورت مستقیم خیر، اما همیشه چیزهایی را می‌شنیدیم. نکته مهم این است هر حرف و اتهامی باید همراه با سند باشد و اگر موضوعی بدون سند مطرح می‌شود، باید با خاطی یا خاطیان آن به شدت برخورد کرد.

داور سابق فوتبال کشورمان، یادآور شد: اگر فردی یا باشگاهی به خود جرات داده که چنین رفتاری را عملی کند، باید با او هم برخورد کرد. در برخورد با متخلفان نباید برای نام افراد، سمت و یا باشگاه مربوطه، تفاوتی قائل شد. از سویی دیگر، برخوردها باید متناسب با جرائم رُخ داده باشد. تا ساختار فوتبال ما اصلاح نشود، نمی‌توان به بهبود شرایط امیدوار بود.

 

اکبریان، خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که ساختار فوتبال ما با ایرادهایی دارد و اگر به دنبال رفع معایب هستیم، باید این روند اصلاح شود. رفتارها باید رصد و مشکلات ساختاری نیز برطرف شود. وقتی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند برای داور خود بلیت بگیرد و داور مجبور است با تیم میهمان اعزام شده و باز گردد، وضعیت مشخص است.

وی گفت: نکته مهم دیگر این است که شاید برخی از مسائل مطرح شده، در حد شایعه باشد. در این فضا هم باید ورود جدی داشت و اگر شایعات تایید نشود باید با نشر دهندگان آن هم برخورد جدی داشت، چراکه به شان و منزلت داوری ضربه می‌زنند.